En 8 måneder som vil gå hele tiden

18. maj 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

En 8 måneder som vil gå hele tiden

Hej Helen.

Jeg har en dejlig glad og nysgerrig datter på 8 måneder.

Hun har "altid" været meget glad for at stå op og opdagede her for ca. 1 måneds tid siden at hun godt kunne gå (selvfølgelig med støtte fra os forældrene).

Nu er det sådan at det er næsten det eneste hun er interesseret i. Hun bliver så glad (nærmest euforisk) når hun får lov og det kan jeg jo godt forstå, da hun kan undersøge hele lejligheden på den måde.

Hun bliver til gengæld ret sur når hun ikke får lov til det.
Det at hun får og har fået lov til dette gør jo at motivationen til at kravle ikke er så stor, da hun kan jo komme rundt på en meget nemmere måde.

Hun begyndte at kunne sidde selv for ca. 2-1,5 måneds tid siden. Hun er ikke begyndt at kunne komme op i en kravlestilling og komme rundt på en anden måde. Hun kan bevæge sig i cirkler på gulvet ...

Annonce

... når hun ligger på maven, men har aldrig været særligt interesseret i at trille (kun haft en periode hvor hun har gjort det en del). Hun kan stå op fra en siddende stilling (dog kun i tremmesengen), men kan ikke komme op at sidde fra en liggende stilling.

Jeg synes selv jeg har været god til at få hende til at ligge på maven lige fra starten og har også været god til at tumle med hende og prøvet at styrke hendes balance med forskellige øvelser.

Hun har et stort fint legehjørne og masser af legetøj. Jeg sidder en del med hende på det i øjeblikket og leger for at aflede hende lidt fra at ville gå, men det lykkes ikke særligt godt.

Spørgsmålet er om du har forslag til hvordan vi kan få vendt den udvikling, da dette er nok ikke særligt sundt for hende.
Eller skal hun bare få lov til det?

Med venlig hilsen og på forhånd tak for svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.