Brev:
En 8 måneder som vil gå hele tiden
18. maj 2011
Alder:
8 mdr.
En 8 måneder som vil gå hele tiden
Hej Helen.
Jeg har en dejlig glad og nysgerrig datter på 8 måneder.
Hun har "altid" været meget glad for at stå op og opdagede her for ca. 1 måneds tid siden at hun godt kunne gå (selvfølgelig med støtte fra os forældrene).
Nu er det sådan at det er næsten det eneste hun er interesseret i. Hun bliver så glad (nærmest euforisk) når hun får lov og det kan jeg jo godt forstå, da hun kan undersøge hele lejligheden på den måde.
Hun bliver til gengæld ret sur når hun ikke får lov til det.
Det at hun får og har fået lov til dette gør jo at motivationen til at kravle ikke er så stor, da hun kan jo komme rundt på en meget nemmere måde.
Hun begyndte at kunne sidde selv for ca. 2-1,5 måneds tid siden. Hun er ikke begyndt at kunne komme op i en kravlestilling og komme rundt på en anden måde. Hun kan bevæge sig i cirkler på gulvet når hun ligger på maven, men har aldrig været særligt interesseret i at trille (kun haft en periode hvor hun har gjort det en del). Hun kan stå op fra en siddende stilling (dog kun i tremmesengen), men kan ikke komme op at sidde fra en liggende stilling.
Jeg synes selv jeg har været god til at få hende til at ligge på maven lige fra starten og har også været god til at tumle med hende og prøvet at styrke hendes balance med forskellige øvelser.
Hun har et stort fint legehjørne og masser af legetøj. Jeg sidder en del med hende på det i øjeblikket og leger for at aflede hende lidt fra at ville gå, men det lykkes ikke særligt godt.
Spørgsmålet er om du har forslag til hvordan vi kan få vendt den udvikling, da dette er nok ikke særligt sundt for hende.
Eller skal hun bare få lov til det?
Med venlig hilsen og på forhånd tak for svar