Brev:
Klynger sig, peanuts
16. maj 2011
Alder:
21 mdr.
Klynger sig, peanuts
Kære Helen
Jeg står med et lille spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med.
Alt i alt går det rigtig godt med S men han har selvfølgelig sine fortvivlelsesanfald :-).
I øjeblikket klynger han sig ekstra meget til mig hvilket jeg imødekommer med en hel hel masse nærhed. Men han har dage hvor jeg nærmest ikke må bevæge mig ud af hans synsfelt uden han råber nej, nej, nej.... Han vil bestemme hvor jeg skal sidde og tilbyder jeg ham at komme påmit skød bliver han vred og vil have jeg skal følge med ham i stedet. Når jeg holder fast bliver han ked af det, sætter sig på numsen og græder. Her sætter jeg ord på for ham men holder fast. Jeg kan jo ikke stå til hans rådighed konstant.
Når vi feks går tur med hundene, hvilket han plejer at nyde, nægter han at gå selv eller sidde i klapvognen. Han VIL sidde på min arm. Det kan jeg naturligvis ikke holde til for længe og igen, sætter jeg ham ned, starter hele turen forfra. Hvad jeg gør jeg her? Holder jeg fast i at han skal gå selv eller sidde i klapvognen? Jeg synes generelt det kan være svært da han jo stadig ikke forstår alt og jeg har svært ved at forstå hvor moden hans hjerne er. Kan han drage erfaringer af at jeg holder fast i at jeg ikke vil bære ham? Får jeg en umuligus af at efterkomme alle hans krav? Hvad kan der sættes af krav til en på 21 mdr?
Ellers er han en rigtig glad lille fyr med rigtig gode sociale egenskaber. Hans sprog udvikler sig meget for tiden, så at han var langsom til at komme igang har ikke betydet noget.
Som tillægsspørgsmål - Ang mit tidligere brev vedr nødder. Hvornår må børn få nødder i hel form, vindruer, popcorn osv og hvorfor må de først få det der? Bliver deres mundmotorik bedre med årene?
Kærlig hilsen
Pernille