Brev:
Kravle og gå
13. maj 2011
Alder:
10 mdr.
Kravle og gå
Hej Helen.
Jeg har en søn på snart 11 måneder. Han kravler og går ikke, han er først nu begyndt af "affinde sig" med at det med at ligge på maven er noget han skal. Han har ellers altid før det skreget fra man gjorde an til at ligge ham og til man satte ham op igen.
Til trods for jeg har lavet en masse trille-lege, motorik øvelser, lagt ham ofte på maven fra han var helt lille og lavet baby gymnastik med ham fra næsten siden fødslen kravler han ikke, han vender sig heller ikke fra ryg til mave, han kan med nød og næppe trille fra mave til ryg hvis det absolut ikke passer ham at være på maven.
Vuggestuen prøver også at lære ham at kravle, men som de siger bliver han bare utrolig hidsig.
Har prøvet at lade ham stå op af sofabordet også, og der står han, indtil han får øje på noget ved siden af, så vælter han bare, han forsøger ikke engang at få benene med sig, han bevæger kun overkroppen.
Har du nogle gode tips til hvordan jeg kan lære ham at kravle/gå? Eller kan der muligvis være noget galt siden han nægter der?
Med venlig hilsen
Eva