Kravle og gå

13. maj 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Kravle og gå

Hej Helen.

Jeg har en søn på snart 11 måneder. Han kravler og går ikke, han er først nu begyndt af "affinde sig" med at det med at ligge på maven er noget han skal. Han har ellers altid før det skreget fra man gjorde an til at ligge ham og til man satte ham op igen.

Til trods for jeg har lavet en masse trille-lege, motorik øvelser, lagt ham ofte på maven fra han var helt lille og lavet baby gymnastik med ham fra næsten siden fødslen kravler han ikke, han vender sig heller ikke fra ryg til mave, han kan med nød og næppe ...

Annonce

... trille fra mave til ryg hvis det absolut ikke passer ham at være på maven.

Vuggestuen prøver også at lære ham at kravle, men som de siger bliver han bare utrolig hidsig.

Har prøvet at lade ham stå op af sofabordet også, og der står han, indtil han får øje på noget ved siden af, så vælter han bare, han forsøger ikke engang at få benene med sig, han bevæger kun overkroppen.

Har du nogle gode tips til hvordan jeg kan lære ham at kravle/gå? Eller kan der muligvis være noget galt siden han nægter der?

Med venlig hilsen
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin