Brev:
Sur og morsyg
7. maj 2011
Alder:
12 mdr.
Sur og morsyg
Hej!
Jeg har et lille spørgsmål.
Min ellers glade og nemme pige er på det seneste blevet en humørsyg mor-pige. Hun har den seneste uge haft meget let til tåre. Skreget hvis hun var ved andre end mig og generelt været sur og tvær.
Det har taget lang tid for hende at falde i søvn, og jeg skal nærmest ligge ansigt mod ansigt med hende - så meget har hun brug for, jeg er der. Hun kan skrige med sine lungers kraft, hvis hun tror jeg er ved at gå ud af soveværelset - til trods for hun næsten er faldet i søvn. Det kan tage op til 2 timer at få hende til at falde i søvn - og kun i dobbeltsengen. Hendes egen seng skriger hun i til jeg tager hende op. Jeg vugger hende også af og til i søvn, da dette er den eneste måde, hun vil falde i søvn på. Dette er kun gældende om aftenen. Om dagen kan hun nemmere falde i søvn - dog skal jeg stadig være der.
Hvad er der sket med min dejlige pige - og hvad skal jeg gøre, for at hun føler sig så tryg, at hun kan falde i søvn? Ødelægger jeg hende, ved at efterkomme hendes "krav" ved at have sin mor tæt på sig hele tiden ?
Hun er iøvrigt 1 år d. 12.maj, generelt godt med - en stor pige på 82 cm og 13 kilo.
Tak for al din hjælpe
Med venlig hilsen
Elisas mor