Renlighed og slut med sut

14. april 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Renlighed og slut med sut

Kære Helen

Jeg skriver til dig angående vores næsten 3 årige datter Alberte.

Hun stortrives efter vores mening og er nu også begyndt i børnehave og det går rigtig godt.

Vi ved og synes at tiden nærmer sig, hvor vi skal til at tænke på, at hun skal af med bleen, men vi er usikre på hvordan vi skal gøre.

Jeg har søgt lidt på nettet for at finde gode råd, men synes det er meget forskelligt det der står. Derfor skriver jeg til dig, i håb om at du kan fortælle lidt om hvad vi skal tænke på og hvordan vi rent praktisk skal gøre.

Alberte laver indimellem stort på ...

Annonce

... toilettet, og hun tisser også indimellem, men det interesserer hende ikke særlig meget, og hvergang vi har forsøgt at undværre bleen, ender det med hun bliver ked af det fordi hun bliver så våd.

Ligeledes er jeg også usikker på hvornår det er smart at stoppe med sut. Alberte er meget glad for den, men vi forsøger at begrænse det så meget så muligt i løbet af dagen. Hvilke overvejelser mener du at vi skal gøre os med hensyn til dette?

Tusind tak for en god brevkasse. Det er utrolig beroligende altid at kunne skrive til dig, når man bliver usikker på noget.

Venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder