Brev:
Udvikling - 12 mdr.
14. april 2011
Alder:
12 mdr.
Udvikling - 12 mdr.
Kære Helen
Så er Malte blevet 1 år! Nogenlunde samtidig med det er han er begyndt at kravle og rejser sig nogengange op. Oftest på knæ, men nogengange kommer han helt op at stå i sengen (til stor begejstring!). Hans "gang" er dog ikke så fin endnu. Når vi holder ham under armene pisker benene lidt formålsløst frem, og overkroppen følger ikke rigtig med...
Mht spisning så har han slet ikke forstået hvad en gaffel er! Hvis jeg hjælper ham og stikker noget på gaflen, og lægger den hen til ham, piller han bare maden af med fingrene og spiser den. Han åbner munden for gaflen hvis jeg holder den og putter mad ind i hans mund... er det bare et spørgsmål om tid, eller kan jeg gøre et eller andet for at tydeliggøre, at han kan spise selv med gaffel? Han viser heller ikke interesse for at "spidde" maden med galfen.
Så mit spørgsmål er vel egentlig om hans udvikling går i rigtig retning, når man nu tager i betragtning at han er født for tidligt? Og er der noget vi kan fokusere på for at opildne ham til at gå og spise med gaffel?
Hilsen