Aktivering - 11 mdr.

12. april 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Aktivering - 11 mdr.

Hej Helen

Det er et godt stykke tid siden, jeg faktisk har logget på - det må jo betyde, det går godt;-)

Min datter er nu blevet 11 måneder, og hun rejser sig op ved mange ting, kravler hurtigere end jeg næsten kan løbe og er interesseret i ALT - især det man ikke må lege med:-D

Det jeg vil høre dig om er; Jeg synes, jeg har svært ved at aktivere hende en hel dag - har evig dårlig samvittighed over, vi ikke laver mere.

Nu er det sådan, at hun først skal starte i pasning d. 1.august, hvor en ny vuggestue åbner i byen, og vi har besluttet ...

Annonce

... at vente på den åbner.

Hvordan aktivere jeg hende bedst i de måneder, der kommer. Hvordan støtter jeg bedst hendes udvikling.

Hun er en stor, stærk pige på over 80 cm og 13 kilo, meget aktiv, nysgerrig på verden, til tider lidt voldsom over for de andre (noget mindre) børn i min mødregruppe.

Jeg har besluttet at tage i legestue én gang om ugen, men det er jo kun 1 ud af 7 dage.

Så har du gode råd til hvordan jeg aktiverer en 11-15 måneder gammel pige med krudt i numsen.

På forhånd tusind tak for svar!

Med venlig hilsen
Elisas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!