Vil pludselig ikke vende sig mere

5. april 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vil pludselig ikke vende sig mere

Hej Helen,

Tak for nyttigt svar omkring mad :-)

Nu har jeg et nyt spørgsmål.

Min søn på nu 7 1/2 måned har gennem nogle uger - ikke kravlet - men møvet sig frem på maven. Han har længe kunnet vende sig fra mave til ryg og omvendt.

Når jeg lagde ham på ryggen på hans legetæppe var han vups omme på maven og møvede sig rundt i hele lejligheden og legede og hyggede. Det gør han pludseligt ikke mere...... jeg kan ikke lokke eller lege ham til det - han bliver stiv og ...

Annonce

... bange hvis jeg prøver at vende ham fra ryg til mave, når han ligger på gulvet. Han ligger roligt på ryggen og leger med det han kan nå og kigger længselfuldt på det legetøj han ikke kan nå..... han prøver på ingen måde at vende sig. Når jeg lægger ham ned på maven møver han rundt som tidligere.

Hvad kan der være galt? Har du råd til hvad jeg kan gøre? Kan han være kommet til skade? (umiddelbart ikke). Hvorfor prøver han ikke engang?

Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin