Brev:
Motorik - bruge sine hænder
3. april 2011
Alder:
6 mdr.
Motorik - bruge sine hænder
Hej Helen,
Min søn på 6 1/2 mdr. "slår" nogle gange sig selv med sin højre hånd - fx når han sidder i skråstolen, eller når han ligger og ammer - så dasker han sin arm op i hovedet. Det virker bestemt ikke som om han har ondt i hovedet, og at det så kunne være derfor; altså hvis der var noget som generede ham. Jeg er lidt bekymret for, hvad det kan skyldes? Jeg har også tænkt, om det bare er fordi han "kan" bruge sin hånd på denne måde, og at det ikke er noget bevidst? Han trives ellers rigtig godt, og er meget glad og smilende.
Når han sidder i sin højstol og spiser, så bruger han mest sin højre hånd til fx at daske ned i bordet, men det er vel meget normalt at han er stærkest i sin højre side?
Med venlig hilsen
Mor