Brev:
Hun hader sin klapvogn
31. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Hun hader sin klapvogn
Hej Helen
Jeg skriver til dig for måske at få lidt hjælp til noget som indimellem er et stort problem i vores lille familie.
Fia på snart 10 mrd hader sin klapvogn. Det har nærmest altid været sådan synes jeg. Alle andre babyer elsker at blive kørt rundt og falder til ro ved det men ikke skønne Fia. Vi har aldrig brugt barnevogn, men brugt liften i klapvognen da hun var lille. Det kommer af at min mand er fra Sverige og der bruger man ikke de store vogne:) Nu tænker jeg at det måske havde været bedre at bruge en barnevogn da den ligesom vugger mere og måske havde det været et hit.
Jeg har efter lang tids træning lært Fia at sove i vognen og hun sover rigtig godt ude hver eftermiddag. Så hvis hun skal sove så går det. Men indimellem skal hun jo sidde der i vågen tilstand. Eksempelvis hver morgen når jeg følger storesøster til skole eller hvis jeg skal handle lidt. Det er slet ikke fordi hun sidder i timevis, men selv en halv time er i overkanten af hvad hun kan klare. Hun bliver meget meget vred og ked af det. Rækker ud efter mig og vil op. Hvis jeg tager hende op så er alt fint. Men så snart hun kommer ned igen er den helt gal. Hun skriger til hun nærmest holder op med at trække vejret. Jeg tænker at det handler om det med ikke selv at kunne vende og dreje sig og dermed bestemme hvordan man vil sidde. Det samme sker nemlig i bilen hvor hun også HADER at sidde. Det er virkelig hårdt for os alle sammen at køre tur længere end 20 min.
Jeg har tidligere brugt slynge og bæresele men nu synes jeg hun er tung at gå med og spræller så hun ikke er til at holde.
Jeg har forsøgt at give hende lidt at gnave på for at trække tiden og lidt at kigge på i hånden og det kan også hjælpe en lille smule men kun ganske kort.
Du er altid så fuld af gode ideer og forslag:). Har du måske en god ide til hvordan jeg kan få Fia til at holde ud at sidde i klapvogen og autostol lidt længere?
Tak for en fantastisk brevkasse hvor jeg henter tonsvis af inspiration og hjælp.
Venlig hilsen
Anne