Brev:
Bekymring for den motoriske udvikling
16. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Bekymring for den motoriske udvikling
Hej Helen
Min datter på (i dag) 6 måneder er en frisk og glad pige. Hun er utrolig dygtig til at pludre og sige lyde og jeg fornemmer også at hendes finmotorik er rigtig god. Det jeg er meget bekymret over er hendes grovmotorik. Hun kan stadig hverken vende sig fra mave til ryg eller omvendt og er ikke ret god til at sidde selv (dette er dog blevet bedre).
Jeg træner motorik med hende 3 gange dagligt og har gjort det siden hun var 2 måneder (efter bogen: leg der styrker motorikken) - udover al den anden leg vi selvfølgelig også laver i løbet af en dag. Til historien skal siges at hun har ligget klemt inde i min mave og derfor blev født med skævhed i kraniet. Hun har været i behandling hos fys og er nu i behandling hos kiropraktor (har været der 5 gange indtil videre, men er pt på stand by pga et ophold i USA). Vi skal fortsætte behandlingen når vi kommer hjem.
Hvor stor skal min bekymring være og er der andet jeg kan gøre for at optimere min datters muligheder for at komme med motorisk? Jeg er bare så bange for at hun kommer bagud - eller allerede er det!
Med venlig hilsen
den håbefulde mor