Kravler men kan ikke sidde

8. marts 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kravler men kan ikke sidde

Kære Helen

Tak for dit sidste svar til os.

For en måneds tid siden begyndte vores datter at kravle, og hun kravler nu, hvor hun er syv en halv måned, meget hurtigt og kan også selv rejse sig op, når hun holder fast i noget. Hun er i det hele taget meget optaget af- og god til at bruge sin krop, og derfor synes vi, det er lidt mystisk, at hun ikke rigtig kan sidde endnu.

Vi ved godt, at det ikke er usædvanligt, at hun ikke kan sidde sikkert selv med den alder, hun har nu, men vi undrer os lidt over, at hun meget hurtigt "falder sammen" eller til siden, når hun sidder i høj stol. Hun er ikke altid så glad for at sidde der under måltiderne, så vi sidder ofte med hende på skødet. Skal vi undgå den høje stol, til hun sidder mere sikkert eller tværtimod lade hende sidde der ...

Annonce

... i kortere tid, så hun efterhånden bliver stærkere i ryggen og bedre til at holde balancen?

Bør vi øve hende i at sidde ved at sidde med hende på gulvet, eller skal vi bare lade hende selv øve sig i det, hun nu er optaget af, som er at kravle og stå? Hun virker meget opsat på at komme fremad og opad, og vi tænker, at det at sidde måske ikke har den store interesse nu, hvor hun selv kan komme omkring :-)

Vi har købt en klapvogn, hvor ryglænet kan lægges helt ned. Skal vi vente med at tage den i brug, til hun kan sidde mere sikkert?
Hun nyder at sidde op i barnevognen, men hun falder også her til siden - ofte også fordi hun læner sig ud over kanten for at holde øje med verden :-)

Er det usædvanligt at børn kravler længe før de sidder?

Venlig hilsen
Førstegangsforældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder