Spirrende angstfornemmelse og tryghed

8. marts 2011

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Spirrende angstfornemmelse og tryghed

Kære Helen

Nu er S rundet halvandet år og jeg mærker en ændring i hans adfærd.

Når han går rundt i huset er det helst med mig eller min mand i hånden. Han henter mig konstant og har jeg ikke lige tid (spiser min aftensmad ex) så bliver han frustreret. Dette rummer vi selvfølgelig, men jeg synes dagene for tiden, meget handler om at rumme, aflede og finde alternativer. Jeg tænker at det handler om hans farefornemmelser og derved ønsker mere tryghed.

Han har også meget svært ved afsked i øjeblikket. Når far kører på arbejde bliver han ked og når han afleveres i dagplejen. Han starter allerede i bilen når jeg parkerer uden for dagplejerens hus :-(. Det ender med at hun må "pille" ham af mig og jeg derefter går. Utrolig hårdt at høre og se sit barn så fortvivlet. Hun er heldigvis et MEGET omsorgsfuldt menneske og ringer hurtigt efter og fortæller at han nu leger og hygger og at han stopper med at græde 1 min. efter jeg er gået.

Han vågner af og til ...

Annonce

... om natten og græder helt utrøsteligt (sover stadig hos mig) og er svær at få til ro. Han sover generalt uroligt for tiden.

Jeg mærker et lille barn der har det meget svært for tiden og som kræver megen omsorg, tryghed og rummelighed. Ind imellem må jeg tage over feks når han ikke vil spændes fast i autostolen og andre farlige ting og han bliver virkelig fortvilet, rasende og græder (nogen gange længe) men jeg er der og forsøger at sætte ord på osv.

Det jeg egentlig skriver for er vel for at høre om det lyder ok? Udvikler han sig som han skal eller kan der være andet fat jeg ikke har set?

Som afsluttende vil jeg lige tilføje at han stadig ikke snakker. Han siger mam mam og aps (tørstig). Ellers snakker han flydende russisk konstant ;). Han forstår alt jeg siger til ham. Vi læser bøger og jeg fortæller hvad jeg gør når vi er sammen. Vi snakker generalt meget til ham. Tænker selv at det nok skal komme (hans ører og hørelse er iorden).

Kærlig hilsen P

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far