Brev:
Afviser mor efter vuggestuestart
7. marts 2011
Alder:
11 mdr.
Afviser mor efter vuggestuestart
Kære Helen
Vores søn på snart 1 år er for 5 uger siden startet i vuggestue efter næsten 11 måneder hjemme sammen med mig.
Faderen kunne ikke få mere end de 14 dages barsel lige i starten, så jeg har haft fornøjelsen af at nyde vores dejlige dreng i al den tid :-) - og vi er blevet meget tæt knyttet til hinanden. Jeg havde på fornemmelsen, at en vuggestueopstart godt kunne trække tænder ud, så jeg havde sørget for at have en lille måned til at køre ham ind i. Det viste sig at være klogt, for han har været syg halvdelen af tiden - ellers har han stort set aldrig fejlet noget.
Nu har vi så problemet: Han er blevet rigtig glad for vuggestuen nu, græder dog stadig når vi afleverer ham, men hygger sig ellers. Han kommer glad én i møde, når han bliver hentet, men så stopper festen også - for mit vedkommende. Han er begyndt at afvise mig ret kontant, når vi er hjemme. Han foretrækker sin far i de fleste tilfælde, og kan finde på at græde, hvis far forlader lokalet, kalder på ham når han ikke kan se ham, dasker ud efter mig, hvis jeg kommer for tæt på osv. Han bliver stadig puslet, puttet og givet mad primært af mig, men han er fysisk afvisende og tolerer mig lige akkurat. Om morgenen er han ikke til at slå et smil af, men begynder straks at kigge efter far - og hunden! - med det største smil til resultat.
Da han var allermest syg forleden, og havde meget ondt i ørerne, ville han pludselig kun sidde hos mig, og afviste far kontant..... da han var smertefri igen, foretrak han far!
Jeg bliver selvfølgelig meget ked af det og såret, forsøger ikke at vise det for meget, men kan godt mærke, at jeg trækker mig lidt fra ham, særligt når far er hjemme. Hvad sker der lige? Hvor blev min dejlige dreng af? Er det en reaktion på, at han er startet i vuggestue og dermed er blevet "forladt" at mig? Er det helt normalt?
Hjælp!
Venlig hilsen
Signe