Brev:
Udvikling - 11 mdr.
24. februar 2011
Alder:
11 mdr.
Udvikling - 11 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver for at spørge lidt til separationsfasen og hvad der kendertegner denne, samt hvor længe vi skal forvente det varer.
Vores dreng på 11 måneder er nemlig ked af det, når han afleveres i dagpleje og kan nogle gange græde kort tid der, selvom han lige har virket glad og leget fint.
Hun fortæller, at han også græder lidt, når han puttes til lur - dette gør han ikke hjemme og har ellers været ret nem at lægge.
Hun fortæller, at han nogle gange græder lidt, hvis der er meget postyr omkring ham fra de andre børn eller hvis der kommer fremmede voksne ind.
Lidt baggrund:
Han har ingen søskende og har indtil 10 måneder været hjemme med mor. Der har naturligt ikke været så meget postyr rundt ham, da vi jo kun har været os to indtil far kom hjem fra arbejde.
Han har altid haft let til tårer, hvis han var nye steder eller der skete meget rundt om ham og derfor også været larm omkring ham. Vi har altid trøstet ham og ellers forsøgt, at vise ham at det hele er ok og vi ikke er utrygge. Vi forsøger i høj grad at give ham nærhed og sidde på gulvet med ham, så han kan føle en tryg "havn" at kravle i, når han udforsker.
Han er dygtig motorisk: kravler, rejser sig op ad alt, går med brio gåvogn. Han elsker at tumle med os.
Indtil for ganske nylig blev han ammet, men har selv valgt det fra.
Er det bare en fase han skal igennem? Hvad kan vi gøre for ham?
Vi tænker selv, at han netop nu har ekstra brug for tryghed, da amningen er væk, han er startet i dagpleje og udvikler sig meget hurtigt lige nu.
Mange hilsner
Marianne