Udvikling - 11 mdr.

24. februar 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Udvikling - 11 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver for at spørge lidt til separationsfasen og hvad der kendertegner denne, samt hvor længe vi skal forvente det varer.

Vores dreng på 11 måneder er nemlig ked af det, når han afleveres i dagpleje og kan nogle gange græde kort tid der, selvom han lige har virket glad og leget fint.

Hun fortæller, at han også græder lidt, når han puttes til lur - dette gør han ikke hjemme og har ellers været ret nem at lægge.

Hun fortæller, at han nogle gange græder lidt, hvis der er meget postyr omkring ham fra de andre børn eller hvis der kommer fremmede voksne ind.

Lidt baggrund:

Han har ingen søskende og har indtil 10 måneder været hjemme med mor. Der har naturligt ikke været så meget postyr rundt ham, da vi jo kun har været os to indtil far kom hjem fra ...

Annonce

... arbejde.

Han har altid haft let til tårer, hvis han var nye steder eller der skete meget rundt om ham og derfor også været larm omkring ham. Vi har altid trøstet ham og ellers forsøgt, at vise ham at det hele er ok og vi ikke er utrygge. Vi forsøger i høj grad at give ham nærhed og sidde på gulvet med ham, så han kan føle en tryg "havn" at kravle i, når han udforsker.

Han er dygtig motorisk: kravler, rejser sig op ad alt, går med brio gåvogn. Han elsker at tumle med os.
Indtil for ganske nylig blev han ammet, men har selv valgt det fra.

Er det bare en fase han skal igennem? Hvad kan vi gøre for ham?

Vi tænker selv, at han netop nu har ekstra brug for tryghed, da amningen er væk, han er startet i dagpleje og udvikler sig meget hurtigt lige nu.

Mange hilsner
Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.