Gråd, gråd og atter gråd

21. februar 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Gråd, gråd og atter gråd

Kære Helen,

tvillingerne er nu 4 mdr og trives.
Pigen er fortsat meget blid og ekstrem nem, drengen er fortsat den, vi bruger krudt på.

Han er lidt måske High Need, men er blevet lille smule bedre;-)

Jeg fandt ud af, at hans utålmodighed og uvilje at ligge selv er bund og grund kedsomhed. Han vil gerne se, udfordres, aktiveres og underholdes.

Men det hele gør vi i forvejen meget ud af - for begge børn!

Problem opstår når f.eks. jeg skal lave noget og er nød til at ...

Annonce

... lægge ham fra mig, så græder han og nogle gange skriger :-(

Jeg kan umuligt løfte på ham hele tiden, da han nu vejer 6,2 kg og min ryg er fuldstændig ødelagt efter jeg fik 2 spædbørn.

Mit spørgsmål er, er det fuldstændig tarvelig af mig at lade ham ligge og græde, hvis jeg skal lave noget? F.eks. pusle lillesøster eller lignende? Tager han skade af det?

Det hjælper ikke noget hvis han kan se mig eller jeg snakker til ham, han vil bare op!!!

Hilsen

den trætte tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder