Følsom og let til gråd

21. februar 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Følsom og let til gråd

Hej Helen,

Min dreng har i de sidste par uger vaeret/virket utrolig foelsom og med meget let til graad (det har han altid vaeret, men slet ikke saa meget som netop nu).

Eksempler:

1. Pludselig siger han i bilen paa vej til institution med graadkvalt stemme "mor henter mig igen" - som han ellers ikke har sagt i flere maaneder.

2. Igaar havde vi besoeg, der var to soede boern, lidt aeldre - soeskende - som straks kastede sig over hans legetoej, men i loebet af de to timer gik han slet ikke i naerheden af dem, observerede kun langt fra og holdt sig til mig hele tiden ...

Annonce

... - og efter de havde vaeret her i 10-15 min. kommer jeg ind i stuen og finder ham ved gardinet helt taarevaedet uden at kunne sige hvad der var galt.

3. Naar han vaaggner siger han graedende "lillebror sover ikke, vi skal ned til ham" etc., etc.,

Info:

* han fik sin lillebror da han var 22 mdr.
* vi startede pottetraening for 3 uger siden og tog bleen af ham i forgaars (det gaar fint, han tisser hver gang vi er paa potten og har kun haft to uheld:))

Hvad kan/skal jeg goere for ham? Hvorfor er han mon saa saarbaar nu? er det hans alder?

TAK
Med venlig hilsen
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor