Brev:
Følsom og let til gråd
21. februar 2011
Alder:
2 år, 7 mdr.
Følsom og let til gråd
Hej Helen,
Min dreng har i de sidste par uger vaeret/virket utrolig foelsom og med meget let til graad (det har han altid vaeret, men slet ikke saa meget som netop nu).
Eksempler:
1. Pludselig siger han i bilen paa vej til institution med graadkvalt stemme "mor henter mig igen" - som han ellers ikke har sagt i flere maaneder.
2. Igaar havde vi besoeg, der var to soede boern, lidt aeldre - soeskende - som straks kastede sig over hans legetoej, men i loebet af de to timer gik han slet ikke i naerheden af dem, observerede kun langt fra og holdt sig til mig hele tiden - og efter de havde vaeret her i 10-15 min. kommer jeg ind i stuen og finder ham ved gardinet helt taarevaedet uden at kunne sige hvad der var galt.
3. Naar han vaaggner siger han graedende "lillebror sover ikke, vi skal ned til ham" etc., etc.,
Info:
* han fik sin lillebror da han var 22 mdr.
* vi startede pottetraening for 3 uger siden og tog bleen af ham i forgaars (det gaar fint, han tisser hver gang vi er paa potten og har kun haft to uheld:))
Hvad kan/skal jeg goere for ham? Hvorfor er han mon saa saarbaar nu? er det hans alder?
TAK
Med venlig hilsen
Lone