Børnehave - 2 år

7. februar 2011

Kategori:
Alder:
2 år

Børnehave - 2 år

Hej Helen : )

Emilie er begyndt i tysk børnehave i byen, hvor vi bor. I børnehaven bruger de "Berliner-modellen". Emilie har grædt når jeg gik, men pædagogerne har sagt, at hun hurtig blev glad igen.

Hun starter dagen i børnehaven kl. 9.00 og jeg henter hende igen kl. 11.30-12.00.
Hun er glad når jeg henter hende og pædagogerne siger, at hun er en glad lille pige, som ikke er bange for at hoppe og danse.
Nogle dage græder hun når hun kommer hjem, men for det meste er hun glad. Men det er vel fordi hun ...

Annonce

... har været adskilt fra sin mor og far?

Jeg tænker tit på hvad der sker i hendes lille hoved, når mor går og hun er sammen med nye mennesker, som ovenikøbet taler tysk?
Der er en dansk dreng på 4 år i gruppen og alt i alt er der 16 forskellige nationaliteter i børnehaven.

Hvad skal vi være opmærksomme på med hensyn til Emilie og børnehaven?

Hvordan opfatter hun det, at være adskilt fra sin mor og far?
Pædagogerne siger, at hun rykker i dem, hvis hun vil et eller andet og peger!

Venlig hilsen

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.