Brev:
Børnehave - 2 år
7. februar 2011
Alder:
2 år
Børnehave - 2 år
Hej Helen : )
Emilie er begyndt i tysk børnehave i byen, hvor vi bor. I børnehaven bruger de "Berliner-modellen". Emilie har grædt når jeg gik, men pædagogerne har sagt, at hun hurtig blev glad igen.
Hun starter dagen i børnehaven kl. 9.00 og jeg henter hende igen kl. 11.30-12.00.
Hun er glad når jeg henter hende og pædagogerne siger, at hun er en glad lille pige, som ikke er bange for at hoppe og danse.
Nogle dage græder hun når hun kommer hjem, men for det meste er hun glad. Men det er vel fordi hun har været adskilt fra sin mor og far?
Jeg tænker tit på hvad der sker i hendes lille hoved, når mor går og hun er sammen med nye mennesker, som ovenikøbet taler tysk?
Der er en dansk dreng på 4 år i gruppen og alt i alt er der 16 forskellige nationaliteter i børnehaven.
Hvad skal vi være opmærksomme på med hensyn til Emilie og børnehaven?
Hvordan opfatter hun det, at være adskilt fra sin mor og far?
Pædagogerne siger, at hun rykker i dem, hvis hun vil et eller andet og peger!
Venlig hilsen
Gitte