Bider sutten i stykker

7. februar 2011

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Bider sutten i stykker

Hej Helen.

Tak for dit gode svar vedr. vores datter og hendes selvopfundne ord.

Vi har i det sidste dage opdaget noget, som vi ikke bryder os om. Vores datter bider sine sutter i stykker! I weekenden har jeg smidt 5-6 sutter ud. Vi ved ikke helt, hvad vi skal gøre. Hun render selvfølgelig ikke rundt med sin sut konstant, hun har den når hun skal sove, hvis hun er meget ked af det, og når vi kører i bil eller lignende. Hun får en ny hver gang, da jeg nok er lidt hysterisk mht. hygiejnen på det punkt :-)

Derved har dog også bedre kunne se, hvornår det er hun gør det, og det er ikke, når hun får den ved sengetid. VI har prøvet at introducere en bamse eller lignende ...

Annonce

... i stedet for, men det virker ikke rigtigt. Er der noget andet vi kan gøre, eller skal vi vælge sutter af naturgummi? Jeg er jo lidt nervøs for at det kan går galt – hun har næsten kun sutter i silikone nu.

Hun har desuden bidt mig et par gange også, så jeg tror, hun tester sine fine tænder og at gummerne måske klør, fordi de sidste er ved at komme. Jeg har sagt til hende i et meget bestemt toneleje, at det ikke er i orden at bide, hverken os eller andre. Er der boget andet, vi hellere skulle gøre? Måske kopiere hun også de andre henne i dagplejen, selvom jeg slet ikke har indtrykket af, at der er et problem på det område.
Hvad siger du til det?

Mange hilsner,

Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor