Brev:
Bider sutten i stykker
7. februar 2011
Alder:
18 mdr.
Bider sutten i stykker
Hej Helen.
Tak for dit gode svar vedr. vores datter og hendes selvopfundne ord.
Vi har i det sidste dage opdaget noget, som vi ikke bryder os om. Vores datter bider sine sutter i stykker! I weekenden har jeg smidt 5-6 sutter ud. Vi ved ikke helt, hvad vi skal gøre. Hun render selvfølgelig ikke rundt med sin sut konstant, hun har den når hun skal sove, hvis hun er meget ked af det, og når vi kører i bil eller lignende. Hun får en ny hver gang, da jeg nok er lidt hysterisk mht. hygiejnen på det punkt :-)
Derved har dog også bedre kunne se, hvornår det er hun gør det, og det er ikke, når hun får den ved sengetid. VI har prøvet at introducere en bamse eller lignende i stedet for, men det virker ikke rigtigt. Er der noget andet vi kan gøre, eller skal vi vælge sutter af naturgummi? Jeg er jo lidt nervøs for at det kan går galt – hun har næsten kun sutter i silikone nu.
Hun har desuden bidt mig et par gange også, så jeg tror, hun tester sine fine tænder og at gummerne måske klør, fordi de sidste er ved at komme. Jeg har sagt til hende i et meget bestemt toneleje, at det ikke er i orden at bide, hverken os eller andre. Er der boget andet, vi hellere skulle gøre? Måske kopiere hun også de andre henne i dagplejen, selvom jeg slet ikke har indtrykket af, at der er et problem på det område.
Hvad siger du til det?
Mange hilsner,
Sanne