Brev:
Protesterer over at sidde i stol
5. februar 2011
Alder:
14 mdr.
Protesterer over at sidde i stol
Hej Helen
Endnu engang: Tak for dine altid gode og brugbare svar.
Vores søn er, engang imellem, begyndt at protestere over at blive sat i sin spisestol.
Det samme er sket, et par gange, i autostolen og i klapvognen, hvor han laver flitsbue med kroppen, og protesterer, når han skal sidde der.
Jeg kan ikke gennemskue hvad der ligger til grund herfor. Jeg tror, at han ikke bryder sig om at blive fixeret i en stol, når han har så meget energi i kroppen, men jeg ved det faktisk ikke.
I bilen, og i klapvognen, har vi været konsekvente, og han har hurtigt lade sig fange af afledningsmanøvrer og stoppet sine protester.
I spisestolen, har vi også føjet hans ønske, f.eks, ved at han har kunne sidde hos os, eller løbe lidt ekstra rundt, og så har vi prøvet til lidt senere.
Men hvordan reagerer vi bedst i sådanne situationer? Jeg synes det er grænseoverskridende, at spænde ham fast, når han virkelig ikke ønsker det.
På forhånd tak :)