Mindre fysisk kontakt

3. februar 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Mindre fysisk kontakt

Hej!

Jeg har et lille spørgsmål angående min store lille dreng. Han nød i en lang periode godt af at få massage om aftenen for at bedre kunne falde til ro til natten, men jo mere mobil han er blevet, jo mindre gider han. Han elsker også at blive fønet med hårtørreren på lav varme og plejede at ligge og slappe af under den varme luft, men igen, nu kan han slet ikke ligge stille.

Han er meget aktiv og har gået nogle måneder allerede. Fordi han er så fysisk aktiv, tænker jeg at han måske stadig kunne bruge en stille stund hvor han kan ...

Annonce

... finde ro og kontakt med sin krop og med os.

Hvad er din erfaring? Er det normalt at børnene mister interessen for denne slags berøring når de bliver mere mobile? Han er ikke helt imod kropskontakt, og vil stadig gerne sidde på vores skød og slappe af, mens vi fx ser 'drømmehaven' i fjernsyn. Han vil her gerne holdes om, men ikke nusses en masse. Om natten derimod, kommer han ofte op til os i sengen, og vil der gerne ligge ovenpå eller tæt indtil en af os og finder det beroligende at blive nusset på ryggen eller maven.

Hilsen
mamma til S.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor