Brev:
Mindre fysisk kontakt
3. februar 2011
Alder:
14 mdr.
Mindre fysisk kontakt
Hej!
Jeg har et lille spørgsmål angående min store lille dreng. Han nød i en lang periode godt af at få massage om aftenen for at bedre kunne falde til ro til natten, men jo mere mobil han er blevet, jo mindre gider han. Han elsker også at blive fønet med hårtørreren på lav varme og plejede at ligge og slappe af under den varme luft, men igen, nu kan han slet ikke ligge stille.
Han er meget aktiv og har gået nogle måneder allerede. Fordi han er så fysisk aktiv, tænker jeg at han måske stadig kunne bruge en stille stund hvor han kan finde ro og kontakt med sin krop og med os.
Hvad er din erfaring? Er det normalt at børnene mister interessen for denne slags berøring når de bliver mere mobile? Han er ikke helt imod kropskontakt, og vil stadig gerne sidde på vores skød og slappe af, mens vi fx ser 'drømmehaven' i fjernsyn. Han vil her gerne holdes om, men ikke nusses en masse. Om natten derimod, kommer han ofte op til os i sengen, og vil der gerne ligge ovenpå eller tæt indtil en af os og finder det beroligende at blive nusset på ryggen eller maven.
Hilsen
mamma til S.