Flytter børnehave

1. februar 2011

Kategori:
Alder:
5 år

Flytter børnehave

Hej Helen

Skriver fordi min store datter på 5 år skal flytte børnehave. Det er desværre sådan at vores kommune skal spare og det resulteret at min datters børnehave lukker. Jeg har skulle vælge en ny børnehave. Og har valgt et sted som har et godt ry for at lave mange aktiviteter med børnene.

Jeg har hele tiden været sikker på min sag, at jeg har valgt rigtigt for mit barn og at hun har sin lillesøster i vuggestuen som hun kan besøge. Alle hendes kammerater flytter til en anden institution, som jeg ikke ønskede.

Jeg tænker meget over eftersom tiden nærmer sig til at hun snart skal skifte. Hun ved det ikke endnu, da jeg har valgt at vente indtil de vil tag det op i børnehaven. Er det det rigtige jeg har gjort?
Eller har jeg ...

Annonce

... bare skulle flytte hende sammem med sine kammerater og håbe på at det var et ok sted hun kom hen. Det skal lige siges at der er et par kendte ansigter det nye sted hvor hun skal starte.

Pædagoerne har lovet mig at tage hånd om hende når hun starter det nye sted.

Jeg har altid ønskede mig den her institution til mine børn, men da min store pige var lille og skulle i starte i vuggestue var det håbløst at få en plads. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg har fået plads til dem begge 2, men syntes samtidig også at det er synd for min store datter at kun skal starte et nyt sted for en kort periode på ca 1 år. Hvor hun starter i sfo-skole.

Jeg havde håbet på at hun kunne blive i den gamle børnehave i trygge omgivelser.

Hilsen Belinda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

14. august 2023 | Sovevaner | 4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen Jeg skriver for at høre om du har et godt råd. Vi har en dreng...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor