Brev:
Flytter børnehave
1. februar 2011
Alder:
5 år
Flytter børnehave
Hej Helen
Skriver fordi min store datter på 5 år skal flytte børnehave. Det er desværre sådan at vores kommune skal spare og det resulteret at min datters børnehave lukker. Jeg har skulle vælge en ny børnehave. Og har valgt et sted som har et godt ry for at lave mange aktiviteter med børnene.
Jeg har hele tiden været sikker på min sag, at jeg har valgt rigtigt for mit barn og at hun har sin lillesøster i vuggestuen som hun kan besøge. Alle hendes kammerater flytter til en anden institution, som jeg ikke ønskede.
Jeg tænker meget over eftersom tiden nærmer sig til at hun snart skal skifte. Hun ved det ikke endnu, da jeg har valgt at vente indtil de vil tag det op i børnehaven. Er det det rigtige jeg har gjort?
Eller har jeg bare skulle flytte hende sammem med sine kammerater og håbe på at det var et ok sted hun kom hen. Det skal lige siges at der er et par kendte ansigter det nye sted hvor hun skal starte.
Pædagoerne har lovet mig at tage hånd om hende når hun starter det nye sted.
Jeg har altid ønskede mig den her institution til mine børn, men da min store pige var lille og skulle i starte i vuggestue var det håbløst at få en plads. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg har fået plads til dem begge 2, men syntes samtidig også at det er synd for min store datter at kun skal starte et nyt sted for en kort periode på ca 1 år. Hvor hun starter i sfo-skole.
Jeg havde håbet på at hun kunne blive i den gamle børnehave i trygge omgivelser.
Hilsen Belinda