Brev:
Bevægelse af hovedet
29. januar 2011
Alder:
2 mdr.
Bevægelse af hovedet
Hej Helen,
Det er min første gang her på "netsundhedsplejerske.dk", så du får lige de vigtigste oplysninger om min søn Sebastian.
Vi er bor i Athen og her er han født d. 3.12.2010. Han er født i uge 35+2, han vejede 2500 gram og målte 46 cm ved fødslen. Jeg havde en vaginal fødsel på 6 timer uden komplikationer. Sebastian og jeg var indlagt i 5 dage, hvor han lå på neonatal afdelingen. Han fik ekstra varme, samt lys for gulsot. Ellers ikke anden behandling.
Jeg har en del spørgsmål, da jeg ikke har nogen sundhedsplejerske her i Athen. Sebastian er kun blevet tilset én gang af en læge siden udskrivesen, det var d. 21. december 2010.
Men jeg skriver kun om et emne pr. brev til dig.
Min første bekymring går på, at Sebastian bøjer (ekstenderer) nakken meget bagover. Det er når han sover, når han kigger rundt, når han strækker sig, når han ligger hen over skulderen på mig, når han ligger på brystet af mig og generelt når han er aktiv. Vi støtter selvfølgelig hans hoved, når han er oppe, men det får ham bare til at presse hovedet endnu mere bagud.
Jeg har forsøgt at have ham liggende på ryggen med næsen pegende mod loftet, og derefter forsigtigt presse hans skuldre/skulderblade bagud og sammen. Men jeg synes ikke, at det har en virkning.
Er det noget jeg skal være bekymret over? Eller er det et helt normalt bevægemønster ved spædbørn?
Med venlig hilsen
Julie.