Brev:
Seperationsangst
22. januar 2011
Alder:
12 mdr.
Seperationsangst
Kære Helen
Og så til sidste spørgsmål fra mig...
Som jeg tidligere har skrevet, så har min mand og jeg, siden vores datter var 8 mdr, passet hende 2½ dag i ugen hver, og dermed begge to studeret deltid. Det har vi valgt at fortsætte med det næste år indtil hun begynder i vuggestue.
Generelt virker vores datter til at trives med det og det gør vi også begge to, så vi er meget glade for at have den mulighed. For tiden er hun dog meget opmærksom på, at den ene ikke er hjemme. Det skal lige siges, at vi i december/januar har passet hende en måned hver pga. eksamenslæsning, og her i januar er det far, der er hjemmefra. De fleste dage kan han tage afsted uden at hun græder, men nogle gange bliver hun ret ked af det og generelt spørger hun rigtig mange gange i løbet af en dag efter far.
For det meste er det nok at jeg fortæller hende at far er på arbejde, men hun virker stadig til at savne ham en del og fx her i dag hvor han skulle afsted for at handle blev hun meget ked af. Tror du det er for forvirrende for hende, at det hele tiden skifter hvem, der passer hende? Og at det vil være bedre for hende, at der er én primær-person, som hun ved er der for hende hver dag og hun så måske er lidt mindre knyttet til den anden?
Bliver nok også lidt ekstra usikker på det nu hvor hun som sagt har så svært ved at falde i søvn og nogle gange vågner og er så ked af det...
Med venlig hilsen
Louise