Seperationsangst

22. januar 2011

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Seperationsangst

Kære Helen

Og så til sidste spørgsmål fra mig...

Som jeg tidligere har skrevet, så har min mand og jeg, siden vores datter var 8 mdr, passet hende 2½ dag i ugen hver, og dermed begge to studeret deltid. Det har vi valgt at fortsætte med det næste år indtil hun begynder i vuggestue.

Generelt virker vores datter til at trives med det og det gør vi også begge to, så vi er meget glade for at have den mulighed. For tiden er hun dog meget opmærksom på, at den ene ikke er hjemme. Det skal lige siges, at vi i december/januar har passet hende en måned hver pga. eksamenslæsning, og her i januar er det far, der er hjemmefra. De fleste dage kan han tage afsted uden at hun græder, men nogle gange ...

Annonce

... bliver hun ret ked af det og generelt spørger hun rigtig mange gange i løbet af en dag efter far.

For det meste er det nok at jeg fortæller hende at far er på arbejde, men hun virker stadig til at savne ham en del og fx her i dag hvor han skulle afsted for at handle blev hun meget ked af. Tror du det er for forvirrende for hende, at det hele tiden skifter hvem, der passer hende? Og at det vil være bedre for hende, at der er én primær-person, som hun ved er der for hende hver dag og hun så måske er lidt mindre knyttet til den anden?

Bliver nok også lidt ekstra usikker på det nu hvor hun som sagt har så svært ved at falde i søvn og nogle gange vågner og er så ked af det...

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!