Brev:
Kan ikke kravle
10. januar 2011
Alder:
11 mdr.
Kan ikke kravle
Kære Helen
Først og fremmest skal du have tak for de tidligere svar, som alle har været meget brugbare. Nu er det så igen blevet tid til at skrive til dig.
Vores datter på lidt over 11 måneder vil/kan ikke kravle. Vi har sådan set ikke rigtig set det som noget problem, men nu har de nede fra vuggestuen sagt, at det er meget vigtigt at hun snart lærer at kravle.
Vi har altid lagt hende på maven, men lynhurtigt triller hun om på ryggen. Når hun sidder op forsøger hun at læne sig fremover, men kan ikke rigtig få benene med, eller har ikke modet/kræfterne til at komme fremad. Vi har selvfølgelig forsøgt at hjælpe hende, men hun bliver rigtig vred og gør modstand.
Vi forsøger at træne med hende hver dag, men hver gang ender det i skrig og skrål, og det er virkelig svært at få hende tilbage i godt humør efterfølgende.
For halvanden måned siden begyndte hun at gå med én af os i hænderne. Det er hun rigtig glad for, og bliver også bedre og bedre. Hun rejser sig endnu ikke op ad ting, men forsøger dog lidt.
Man siger jo, at man skal kravle før man kan gå, men hvor meget skal vi forsøge? Hvor vigtigt er det at hun lærer at kravle før hun kan gå? Og har du evt. nogle gode råd til hvordan vi lærer hende at kravle?
Mange hilsner
fra en mor