Brev:
Slår sig selv - 18 mdr.
8. januar 2011
Alder:
18 mdr.
Slår sig selv  - 18 mdr.
Hej Helen,
Jeg oplever pt. at min søn er begyndt at slå sig selv. Det sker når han bliver sur over ikke at få hans vilje eller hvis der er noget, som ikke lykkes for ham. Det ser vildt nu når han gør det - han river også selv ned over ansigtet samt giver i hans hånd.
Vi er normalt bosat i udlandet og er på ferie i DK, hvor min søn på har været på mange familiebesøg mv. + kørt en masse. Alt sammen noget han ikke har været vant til. Han har ellers klaret det så fint og har virket til at stortrives med alt den opmærksomhed. Så pludselig en morgen, hvor han vågnede, så var han ked af det og intet var ok med ham. Så startede han med at slå mig og hive mig i håret efterfulgt af slag til hans eget hoved.
Jeg tænkte han var træt, så alt aktivitet er indstillet med besøg mv. og han er blevet mere rolig. Dog har han forsat fået den vane at hvis han får nej så slår han sig selv (dog i mindre grad).
Han får rigtig meget omsorg og fysisk kontakt. Han sover tilmed hos mig. Sååååå....
Han udvikler sig meget pt. og snakker meget (dog ikke ord vi kender).
Har du et råd?
Hilsen
Selma