Siger ikke mor mere

13. december 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Siger ikke mor mere

Hej Helen.

Der er noget jeg går og tænker lidt over i øjeblikket, hva ang. min mindste søn Mikkel (fra 2009).

Jeg går jo og venter mig nu, og som du ved har jeg en masse besvær denne gang, og der en masse ting jeg ik må osv. Jeg må bla ik bære på Mikkel mere. Før jeg har født self. Og det påvirker self os Mikkel.

Normalt var det mig der hentede ham ud fra sengen om morgen, og mig der løftede ham op om aftenen, og stod og kilede ham ind over kanten på tremmesengen og sådan. Ku tit godt bare tage ham op, så han lagde sit hovede helt ind til min hals og bare puttede. Men efter at jeg ik kan/må det nu, så er hans og mit forhold blevet et helt andet.

Han går næsten slet ik til mig mere, men kun til far. Han kalder kun på far nu, og sågar når han vil mig noget, kalder han os mig for far.

Han siger ...

Annonce

... slet ik ordet mor mere, medmindre min kæreste siger: "Kan du sige mor" og "hvor er mor" og sådan nogen ting.
Jeg er rigtig ked af at det er sådan her. Savner mit lille puttehoved. Er bange for at det ik blir det samme mere.

Jeg har prøvet at tage ham på skødet mens jeg sidder ned i sofaen, lade ham ligge tæt hos mig når jeg ligger ned, men det vil han ik, så brokker han sig og blir utilfreds.

Og det ska lige siges at han og jeg os tit bare løb rundt i stuen og legede og pjattede og kildede hinanden, men det kan jeg heller ik så godt. Og det tror jeg Mikkel er rigtig ked af.

Min kæreste siger det blir det samme igen efter fødslen, men jeg tvivler. Der er jo 3 mdr tilbage endnu.

Håber du ´har et råd til hvad jeg kan sammen med Mikkel lige nu, og om det blir som det var før.

Hilsen Pernille.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.