Brev:
Siger ikke mor mere
13. december 2010
Alder:
3 år, 1 mdr.
Siger ikke mor mere
Hej Helen.
Der er noget jeg går og tænker lidt over i øjeblikket, hva ang. min mindste søn Mikkel (fra 2009).
Jeg går jo og venter mig nu, og som du ved har jeg en masse besvær denne gang, og der en masse ting jeg ik må osv. Jeg må bla ik bære på Mikkel mere. Før jeg har født self. Og det påvirker self os Mikkel.
Normalt var det mig der hentede ham ud fra sengen om morgen, og mig der løftede ham op om aftenen, og stod og kilede ham ind over kanten på tremmesengen og sådan. Ku tit godt bare tage ham op, så han lagde sit hovede helt ind til min hals og bare puttede. Men efter at jeg ik kan/må det nu, så er hans og mit forhold blevet et helt andet.
Han går næsten slet ik til mig mere, men kun til far. Han kalder kun på far nu, og sågar når han vil mig noget, kalder han os mig for far.
Han siger slet ik ordet mor mere, medmindre min kæreste siger: "Kan du sige mor" og "hvor er mor" og sådan nogen ting.
Jeg er rigtig ked af at det er sådan her. Savner mit lille puttehoved. Er bange for at det ik blir det samme mere.
Jeg har prøvet at tage ham på skødet mens jeg sidder ned i sofaen, lade ham ligge tæt hos mig når jeg ligger ned, men det vil han ik, så brokker han sig og blir utilfreds.
Og det ska lige siges at han og jeg os tit bare løb rundt i stuen og legede og pjattede og kildede hinanden, men det kan jeg heller ik så godt. Og det tror jeg Mikkel er rigtig ked af.
Min kæreste siger det blir det samme igen efter fødslen, men jeg tvivler. Der er jo 3 mdr tilbage endnu.
Håber du ´har et råd til hvad jeg kan sammen med Mikkel lige nu, og om det blir som det var før.
Hilsen Pernille.