Brev:
Kan et tigerspring drille appetitten?
9. december 2010
Alder:
4 mdr.
Kan et tigerspring drille appetitten?
Hej Helen.
Tak for svaret om Oswalds ændrede døgnrytme. Vi hænger på og får stadig alle tre vores nattesøvn, kun afbrudt af spisning.
Nu er det så sådan, at Oswald er begyndt at fjolle og miste koncentrationen når han spiser om dagen.
Hvor han før har spist 165 ml MME 5 gange om dagen og 2 om natten, så er han begyndt at kun ville spise ca 110-120 ml om dagen ad gangen. Han får dog også tilbudt 100 ml inden han puttes til lur og oftes ryger det hele ned, men også nogle gange kun 50-60 ml.
Han bliver 4 mdr. her den 15 december og er meget aktiv når han er vågen.
Når han ligger på maven bliver den ene arm strakt frem efter ynglingslegetøjet og han kan også ligge selv og smage/hive i /kigge på sit legetøj.
Han rækker ud efter legetøjet og når han får fat, så holder han FAST!
Han er også glad for at komme op og stå og hoppe og får lov til at sidde en smule med støtte fra puder.
Han er ikke begyndt at trille endnu, hverken den ene eller anden vej, men gør anlæg til det hvis han f.eks ligger på ryggen, nøgen på puslepuden nede på gulvet. Tror at han kan få bedre fat med bare tæer (?).
Jeg ved at han kun er 4 mdr. men kan et tigerspring drille hans appetit? Og hvornår kan man nogenlunde regne med at tigerspring indtræffer?
Han vejede for en måned siden 7.100 gram og var 65 cm. Fra fødslen var han lille, "kun" 2790 g, så man må jo sige han har taget fint på.
Vi er ikke deciderede urolige, men når man giver flaske kommer man jo til at fokusere meget på ml og undrer sig når noget ændres.
Oftes virker det som om han spiser til den lille sult er stillet og så starter han ellers med at smile og lege med sutten på flasken. Han gumler på den og pludrer mens han har den i munden.
Hvis vi fjerner den og prøver at "starte forfra" tager han den også gerne, men kun for at lege med den og spytte den ind og ud.
Der er helt klart noget koncentration der er røget og vi prøver derfor også med slukket fjernsyn og radio, ja generelt rolige omgivelser. Vi spiser i stuen, men overvejer at prøve at gå i soveværelset med ham.
Derudover har vi fulgt 3 timers reglen mht. mad. Tror du vi skal vente til han selv melder sig, da det så kan være han er "rigtigt" sulten?
På forhånd tak.
Hilsen Helene