Kan et tigerspring drille appetitten?

9. december 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kan et tigerspring drille appetitten?

Hej Helen.

Tak for svaret om Oswalds ændrede døgnrytme. Vi hænger på og får stadig alle tre vores nattesøvn, kun afbrudt af spisning.

Nu er det så sådan, at Oswald er begyndt at fjolle og miste koncentrationen når han spiser om dagen.
Hvor han før har spist 165 ml MME 5 gange om dagen og 2 om natten, så er han begyndt at kun ville spise ca 110-120 ml om dagen ad gangen. Han får dog også tilbudt 100 ml inden han puttes til lur og oftes ryger det hele ned, men også nogle gange kun 50-60 ml.

Han bliver 4 mdr. her den 15 december og er meget aktiv når han er vågen.
Når han ligger på maven bliver den ene arm strakt frem efter ynglingslegetøjet og han kan også ligge selv og smage/hive i /kigge på sit legetøj.
Han rækker ud efter legetøjet og når han får fat, så holder han FAST!

Han er også glad for at komme op og stå og hoppe og får lov til at sidde en smule med støtte fra puder.
Han er ikke begyndt at trille endnu, hverken den ene eller anden vej, men gør anlæg til det hvis han f.eks ligger på ryggen, nøgen på puslepuden nede på gulvet. Tror at han kan få bedre fat med bare tæer (?).

Jeg ...

Annonce

... ved at han kun er 4 mdr. men kan et tigerspring drille hans appetit? Og hvornår kan man nogenlunde regne med at tigerspring indtræffer?

Han vejede for en måned siden 7.100 gram og var 65 cm. Fra fødslen var han lille, "kun" 2790 g, så man må jo sige han har taget fint på.

Vi er ikke deciderede urolige, men når man giver flaske kommer man jo til at fokusere meget på ml og undrer sig når noget ændres.
Oftes virker det som om han spiser til den lille sult er stillet og så starter han ellers med at smile og lege med sutten på flasken. Han gumler på den og pludrer mens han har den i munden.
Hvis vi fjerner den og prøver at "starte forfra" tager han den også gerne, men kun for at lege med den og spytte den ind og ud.
Der er helt klart noget koncentration der er røget og vi prøver derfor også med slukket fjernsyn og radio, ja generelt rolige omgivelser. Vi spiser i stuen, men overvejer at prøve at gå i soveværelset med ham.

Derudover har vi fulgt 3 timers reglen mht. mad. Tror du vi skal vente til han selv melder sig, da det så kan være han er "rigtigt" sulten?

På forhånd tak.

Hilsen Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.