Urolig og grædende dreng

1. december 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Urolig og grædende dreng

Hej Helen.

I min frustration skriver jeg nu til dig. Jeg har en dreng som bliver 6 mdr her d. 7/12 2010. Han har siden fødsel været en nem bette en. Fik modermælkserstatning, og sov igennem fra han var 3 mdr.

Situationen nu er at han startede på grød og mos da han var 4 1/2 mdr, og det er indtil nu gået godt. Nu er han bare begyndt at være utrolig urolig og græder meget ved måltider, vi prøver at snakke med ham og sidde med lidt legetøj. Men han bliver så rasende og sitre i hele kroppen (han sidder i højstol) og tit opgiver vi og giver ham en flaske, hvad kan vi gøre for at måltiderne bliver nemmere?

Når han skal i tøj om morgen og i nattøj om aften er han nærmest hysterisk, han græder og stritter imod, og er svær at ...

Annonce

... styre på puslebordet. Vi har prøvet med legetøj og musik, det hjælper bare ikke. Et godt råd ønskes???

Derudover har han svært ved at ligge med sig selv og lege, det er meget hårdt da en af os helst skal være i nærheden, selvom det ik altid er nok at vi ligger og leger med ham. så bliver han også ked og urolig. Så meget af tiden hænger han på min arm, for så er der ro.

Det er ved at være hårdt for familien, især da det også går ud over vores dreng på 7.

Vi ved godt at det er tidskrævende med børn, men det der er mest hårdt er at vi ikke føler vi kan gøre ham tilpas.

Han er en stor dreng på 70 cm og 9,2 kilo.
det var en lang smørre, men håber du vil afse tid til svar og du kan hjælpe os videre.

På forhånd tak
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland