Baby der bliver forskrækket og utrøstelig

1. december 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Baby der bliver forskrækket og utrøstelig

Hejsa

Jeg har en datter der lige har rundet 4 mdr og min kæreste og jeg er i tvivl om hvad vi skal gøre når hun bliver rigtig forskrækket og bange. Min kæreste nyser ret ofte ret højt (han kan ikke styre det) og hun bliver vanvittig forskrækket. Hun farer sammen, så kommer underlæben ud og så stikker hun i et skrigeri uden lige og er virkelig svær at berolige igen. Jeg tager hende op med det samme, holder hende ind til mig og beroliger hende.

Jeg mener det er det rigtige at gøre, da hun må have brug for tryghed og ...

Annonce

... trøst og mærke at vi er der - min kæreste mener at ved at tage hende op, bekræfter man hende i, at noget var farligt. Jeg ynker hende ikke men siger "roooolig, der blev du lige forskrækket hva? det var bare far der nøs...sååå rooolig" osv.

Gør jeg det rigtige? bekræfter jeg hende i hendes skræk om at noget var farligt? eller hvordan håndterer man det når en baby bliver så forskrækket?

Hun kan falde næsten til ro og så er det som om hun kommer i tanke om det igen og begynder at hyle igen... hvad gør man?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin