Brev:
Baby der bliver forskrækket og utrøstelig
1. december 2010
Alder:
4 mdr.
Baby der bliver forskrækket og utrøstelig
Hejsa
Jeg har en datter der lige har rundet 4 mdr og min kæreste og jeg er i tvivl om hvad vi skal gøre når hun bliver rigtig forskrækket og bange. Min kæreste nyser ret ofte ret højt (han kan ikke styre det) og hun bliver vanvittig forskrækket. Hun farer sammen, så kommer underlæben ud og så stikker hun i et skrigeri uden lige og er virkelig svær at berolige igen. Jeg tager hende op med det samme, holder hende ind til mig og beroliger hende.
Jeg mener det er det rigtige at gøre, da hun må have brug for tryghed og trøst og mærke at vi er der - min kæreste mener at ved at tage hende op, bekræfter man hende i, at noget var farligt. Jeg ynker hende ikke men siger "roooolig, der blev du lige forskrækket hva? det var bare far der nøs...sååå rooolig" osv.
Gør jeg det rigtige? bekræfter jeg hende i hendes skræk om at noget var farligt? eller hvordan håndterer man det når en baby bliver så forskrækket?
Hun kan falde næsten til ro og så er det som om hun kommer i tanke om det igen og begynder at hyle igen... hvad gør man?
Hilsen