Sut og ble - 3 år, 9 mdr.

28. november 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Sut og ble - 3 år, 9 mdr.

Hej Helen

Mikkel bliver 4 år til marts næste år. Han har i de sidste par måneder gået uden ble om dagen og kan godt gå på toilettet og tisse. Det kniber mere når han skal lave stort. Her kommer han og beder om at få ble på, og det giver vi ham. Er det det rigtige stadigvæk at gøre?? Han kan ind i mellem også bede om at få ble på når han skal tisse. Det er mest når vi er hjemme at han vil have ble på. I børnehaven siger de, at det går så fint, så fint.

Det var det ene spørgsmål. Det andet handler om sutten. Han er MEGET glad for sin sut. ...

Annonce

... Vi har den holdning at sutten kun er når han sover, men han henter den ofte selv - specielt når han er lidt træt. Det er ikke hver dag han sover til middag mere, så i løbet af dagen kan han godt være træt og lige ligge og hvile lidt med sin sut.

Da det med renligheden ikke er 100% på plads endnu, er jeg i tvivl om vi så skal begynde at tage sutten fra ham oveni ??? Det ville jo være en god ide at udnytte, at det snart er jul, så nissen kan få hans sut og måske får han så en længe ønsket gave retur.

Bliver det for meget på en gang tror du ??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år