Brev:
Kunsten at drikke af kop
22. november 2010
Alder:
13 mdr.
Kunsten at drikke af kop
Kære Helen
Sofie er nu 13 måneder. Hun har drukket af kop til måltiderne siden sommer. Tit får hun det i den gale hals, hoster og så gider hun ikke drikke mere under det måltid. Tidligere fik hun bryst kombineret med flaske morgen og aften så vi tænkte: "Hun får væske nok, det kommer nok med tiden."
Men for en måned siden stoppede jeg med at amme og den eneste flaske der er tilbage er aftenflasken ved sengetid. Så nu er det ret vigtigt at hun får drukket i løbet af dagen, men det bliver kun til små slurke i ny og næ og meget ofte ender hun med at hoste og sprutte. Vi har prøvet med både vand og mælk af små glas, tudkop, børnekop og det virker stadig svært for hende.
Har du nogen gode råd til hvordan hun bliver god til at drikke af kop? Kan vi træne det som en leg?
Mange hilsner
Rikke