Baby og fyrværkeri

22. november 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Baby og fyrværkeri

Kære Helen,

Jeg har en datter på 4 1/2 måned, og da vi nu snart går julen og ikke mindst nytåret i møde, så har jeg lige et par spørgsmål omkring dette.

Først vil jeg dog lige fortælle, at det tigerspring vores datter var igennem, da hun var omkring de 12 uger var rigtig hårdt. Her opdagede hun pludselig hvad ude ctr. hjemme er samt hvem mor/far ctr. alle andre er. Samtidig begyndte hun at reagere meget voldsomt på lyde - især når vi var ude i byen.

Tigerspringet varede mange uger, og vi kunne faktisk ikke have hende med ude, da hun blev fuldstændig utrøsteligt ked af det. Der skulle ingenting til og faktisk havde vi en episode, hvor folk troede hun var blevet stukket, fordi hun pludselig bare skreg. Intet hjalp i disse situationer, som altid kom når vi var ude i denne periode. ...

Annonce

... Vi måtte bare tage hjem.

Dette tigerspring har endnu ikke sluppet hende helt, men det er dog blevet meget meget bedre. Måske det i virkeligheden blot er sådan hun er. Hun nyder ikke nødvendigvis at være i mødregruppe mv., da de andre babyer kan larme lidt for meget. Dog er der ingen problemer i svømmehallen.

Det er jo ikke til at vide hvordan hun vil reagere på fyrværkeriet nytårsaften. Vi har tænkt os at vi gerne vil holde nytårsaften, men det bliver med et andet vennepar og absolut på børnenes præmisser. Men hvad kan vi gøre for at skåne hende så meget som muligt? Har du nogle gode råd? Er det problematisk at lade hende sove i barnevognen om dagen i dagene op til og selve nytårsaften pga. fyrværkeri?

Jeg ser frem til at høre dine tanker omkring ovenstående.

Kærlig Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.