Vil ikke i bad - 2 år

3. november 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Vil ikke i bad - 2 år

Hej Helen

Vores datter på lidt over 2 år bliver mere og mere bevidst om hvad hun vil og ikke vil - og det skaber en del konflikter i hverdagen.
Vi forsøger at give os engang imellem, så hun oplever at hun også får lov til at bestemme nogle ting selv, men visse ting skal jo gøres- f.eks. skal tænderne børstes.

Tandbørstning har været et stort problem for os meget længe, og vi synes snart vi har prøvet alt.. men det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden at vi holder hende lidt fast. Hun kan nogengange distraheres lidt, hvis vi synger en sang eller lignende, men en succes er det stort set aldrig. Kun hvis ...

Annonce

... hun selv får lov at børste, og så bliver det jo ikke gjort ordentligt.

Vi kan pt. overhovedet ikke få hende i bad selv om vi synes vi har prøvet på alle mulige tænkelige måder. Tidligere har hun været glad for at komme i bad, og er kommet det 1-2 gange om ugen - nu vil hun overhovedet ikke. Der går derfor efterhånden længere og længere mellem badene - men i bad skal hun vel engang imellem?

Vi forsøger at vaske hende så vidt muligt på anden vis, give hende vaskeklud m.m. så hun selv kan være med, men det er heller ikke den store succes.

Håber du kan komme med nogle gode råd?

Venlig hilsen
Pigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor