Brev:
Vil ikke i bad - 2 år
3. november 2010
Alder:
2 år
Vil ikke i bad - 2 år
Hej Helen
Vores datter på lidt over 2 år bliver mere og mere bevidst om hvad hun vil og ikke vil - og det skaber en del konflikter i hverdagen.
Vi forsøger at give os engang imellem, så hun oplever at hun også får lov til at bestemme nogle ting selv, men visse ting skal jo gøres- f.eks. skal tænderne børstes.
Tandbørstning har været et stort problem for os meget længe, og vi synes snart vi har prøvet alt.. men det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden at vi holder hende lidt fast. Hun kan nogengange distraheres lidt, hvis vi synger en sang eller lignende, men en succes er det stort set aldrig. Kun hvis hun selv får lov at børste, og så bliver det jo ikke gjort ordentligt.
Vi kan pt. overhovedet ikke få hende i bad selv om vi synes vi har prøvet på alle mulige tænkelige måder. Tidligere har hun været glad for at komme i bad, og er kommet det 1-2 gange om ugen - nu vil hun overhovedet ikke. Der går derfor efterhånden længere og længere mellem badene - men i bad skal hun vel engang imellem?
Vi forsøger at vaske hende så vidt muligt på anden vis, give hende vaskeklud m.m. så hun selv kan være med, men det er heller ikke den store succes.
Håber du kan komme med nogle gode råd?
Venlig hilsen
Pigens mor