Brev:
At gå når man er lidt rund?
27. oktober 2010
Alder:
14 mdr.
At gå når man er lidt rund?
Kære Helen
Lillesøster Marie på knapt 14 mdr. er en tung dame - knapt 14 kg. Hun kravler forsat, men øver sig desuden ihærdigt i at gå - med os, langs møbler og meget med en lille skubbe-foran-sig gåvogn - altså ikke en hun sidder ned i. Det eneste hun næsten vil, er at gå og gå, hvis hun da ikke lige kravler op af trappen, så snart hun ser sit snit til det. Så der er fart på.
Men - hun er jo som nævnt en rund dame med en vis vægt, og jeg kan være lidt bekymret for at hendes ben bliver udsat for en for stor belastning - knoglerne vokser vel stadig, og det er vel begrænset hvor meget de kan tåle? Vi pacer hende på ingen måde, skal jeg sige, men selv hvis vi ikke vil gå med hende, finder hun bare en af sine gåvogne frem, og tuller afsted på egen hånd.
Skal jeg stole på at hun selv stopper, når hun bliver træt og har fået nok, eller skal vi stille gå-udstyret lidt væk en tid endnu?
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor