Efter børnehave aktiviteter

21. oktober 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Efter børnehave aktiviteter

Hej Helen..

Det at gå til noget en eftermiddag er lidt et topic herhjemme hos forældrerne... for vi ved ikke helt hvordan vi bedst takler det faktum, at knægten helt efter eget udsagn jo nogle gang gider og andre ikke... :)

Vi bor et mindre sted med en aktiv idrætsforening, og han kom og sagde at han ville gå til gymnastik sammen med de andre drenge fra børnehaven... hvilket han jo self gerne må..

Vi gik på et mor/far/barn hold med ham da han var 2-3år, så han kan godt huske hvad det går ud på... nu er det så et hold kun for drenge 4-6år, lagt mere an på at bruge noget krudt..
Første gang gik det rigitg fint, den første del hvor man laver lidt nogle lege hvor man skal gøre hvad trænere gør, siger ham ikke helt så meget... men redskabsbanen er han vild med..

Den ene af trænerne er så pænt upædagoisk, lyder nogle gange ret skræmmende for de mindste og herser rundt med dem som om de var flere år ældre når de fx skal lære at lave en kolbøtte rundt om en bom..

Om det er derfor eller fordi der jo følger den første del med, der ikke siger ham så meget ved vi ikke.. men ihvertfald begyndte han at bakke... en efterfølgende gang ville han kun sidde ved sin far og kigge på... og gangen efter ville han slet ikke ind i salen... men han bliver helt ulykkelig hvis han får at vide at hvis han ikke vil være ...

Annonce

... med, så kører vi hjem.. så vi kan jo godt høre at han rent faktisk gerne vil være med sammen med de andre..

Han snakker også rigtig meget om det i løbet af ugen og fortæller stolt at ham og far går til drenge gymnastik..

Har forsøgt med den bedste mor list at få lokket ud af ham hvorfor, har gode erfaringer med at når jeg putter ham og der er ro at vi kan snakke om mange ting... for det skal jo gøres uden at jeg putter ordene i munden af ham :)
Men eneste vi har kunnet få på bordet er at nogle gange gider han, og andre gider han ikke... hvilket jo i sig selv er helt legitimt..

Nu har der så været pause i et par uger, og vi har den taktik at vi vil prøve at komme tidligt så der er lidt mere tid til bare at suse rundt inden det rent faktisk går igang.. for han elsker at løbe rundt i mellem stregerne i gulvet.. hehe og hvis det rent faktisk er det han synes det er sjovest så er det self også lidt kedeligt, hvis han ikke har kunnet det de andre gange..

Har også lidt i baghovedet at han godt kunne være mere mindet for noget med en bold.. og at hans interesse for det her gymnastik kun er fordi at hans ven fra børnehaven går til det..

Anyway hvis du har lidt input.. for vi vil jo hverken tvinge eller presse ham når han kun er 4, der skal det stadig kun være sjov og leg..

På forhånd tak
Rikke :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor