Brev:
Efter børnehave aktiviteter
21. oktober 2010
Alder:
4 år
Efter børnehave aktiviteter
Hej Helen..
Det at gå til noget en eftermiddag er lidt et topic herhjemme hos forældrerne... for vi ved ikke helt hvordan vi bedst takler det faktum, at knægten helt efter eget udsagn jo nogle gang gider og andre ikke... :)
Vi bor et mindre sted med en aktiv idrætsforening, og han kom og sagde at han ville gå til gymnastik sammen med de andre drenge fra børnehaven... hvilket han jo self gerne må..
Vi gik på et mor/far/barn hold med ham da han var 2-3år, så han kan godt huske hvad det går ud på... nu er det så et hold kun for drenge 4-6år, lagt mere an på at bruge noget krudt..
Første gang gik det rigitg fint, den første del hvor man laver lidt nogle lege hvor man skal gøre hvad trænere gør, siger ham ikke helt så meget... men redskabsbanen er han vild med..
Den ene af trænerne er så pænt upædagoisk, lyder nogle gange ret skræmmende for de mindste og herser rundt med dem som om de var flere år ældre når de fx skal lære at lave en kolbøtte rundt om en bom..
Om det er derfor eller fordi der jo følger den første del med, der ikke siger ham så meget ved vi ikke.. men ihvertfald begyndte han at bakke... en efterfølgende gang ville han kun sidde ved sin far og kigge på... og gangen efter ville han slet ikke ind i salen... men han bliver helt ulykkelig hvis han får at vide at hvis han ikke vil være med, så kører vi hjem.. så vi kan jo godt høre at han rent faktisk gerne vil være med sammen med de andre..
Han snakker også rigtig meget om det i løbet af ugen og fortæller stolt at ham og far går til drenge gymnastik..
Har forsøgt med den bedste mor list at få lokket ud af ham hvorfor, har gode erfaringer med at når jeg putter ham og der er ro at vi kan snakke om mange ting... for det skal jo gøres uden at jeg putter ordene i munden af ham :)
Men eneste vi har kunnet få på bordet er at nogle gange gider han, og andre gider han ikke... hvilket jo i sig selv er helt legitimt..
Nu har der så været pause i et par uger, og vi har den taktik at vi vil prøve at komme tidligt så der er lidt mere tid til bare at suse rundt inden det rent faktisk går igang.. for han elsker at løbe rundt i mellem stregerne i gulvet.. hehe og hvis det rent faktisk er det han synes det er sjovest så er det self også lidt kedeligt, hvis han ikke har kunnet det de andre gange..
Har også lidt i baghovedet at han godt kunne være mere mindet for noget med en bold.. og at hans interesse for det her gymnastik kun er fordi at hans ven fra børnehaven går til det..
Anyway hvis du har lidt input.. for vi vil jo hverken tvinge eller presse ham når han kun er 4, der skal det stadig kun være sjov og leg..
På forhånd tak
Rikke :)