Brev:
Sociale kompetencer
18. oktober 2010
Alder:
23 mdr.
Sociale kompetencer
Hej Helen
William er 23 måneder og har gået i vuggestue, siden han er 15 måneder. Pædagogerne siger, at han er stærk sprogligt og motorisk og meget glad. Til gengæld har han ikke helt lært det sociale kodeks - men han vil rigtig gerne de andre børn. Han løber tit begejstret hen til dem, men kommer til ligesom at træde over privatsfæren (fx. ved at gå for tæt eller i klapvognen "pille" ved deres hænder, ansigt etc) eller han tager legetøj, som de leger med. Pædagogerne siger, det hænger sammen med, at han er så begejstret og vil de andre børn, men at han skal lære det sociale. ...
...
Hvordan kan vi styrke ham socialt - og hvad er almindeligt for alderen?
Han har været en del væk fra vuggestuen, fordi han desværre var som et trækpapir for virus det halve år efter start. Derudover holder han som regel fri en dag om ugen og bliver hentet tidligt, dvs lige efter han vågner. Jeg har spurgt pædagogerne om, han kommer ud af det sociale ved at være så meget væk og fået et lidt vævende svar om, at fridage er rigtig godt, men at det måske er lige i overkanten ift. at få en hverdag dernede. Hvad siger du?
På forhånd tak for altid godt svar. :-)
Mange hilsner
Louise