Brev:
Tigerspring eller tænder?
11. oktober 2010
Alder:
6 mdr.
Tigerspring eller tænder?
Hej Helen
Min søn har den sidste uges tid været extra meget pyldret.
Han er normalt temperamentsfuld/utålmodig, men også smilende, grinende og meget social.
Den sidste uges tid har han ændret sig meget. Jeg må ikke gå ud af stuen - så begynder han at græde. Ligger han og leger på hans legetæppe og kigger op på mig, begynder han at klynke, og græder til sidst, hvis jeg ikke tager ham op. Han er i det hele taget blevet endnu dårligere til at lege selv (han har dog aldrig været god til at ligge selv på legetæppe og lege - og slet ikke på maven).
Det meste af dagen vil han sidde på armen hos mig eller sin far, eller sidde på skødet hos os og lege.
Han har været rigtig glad for at spise grød/mos, og er det da også stadig, men mindst ét måltid dagligt foregår med at han sidder og klynker, samtidig med at han åbner munden - hvordan skal det tolkes? Han spiser generelt mindre end han plejer af mos/grød.
Han er tilgengæld blevet meget mælke/tryghedssøgende igen. Vil helt klar gerne ammes mere, og desværre mest om natten. Den sidste uges tid er han vågnet mindst 3 gange (op til 5 gange) mellem kl. 20 og 6, hvor det kun er en amning der kan få ham til at sove igen. Ud over dette er han også begyndt at vågne 4-6 gange hvor han små-klynker/græder. Nogle gange kan en sut gøre det, andre gange skal jeg op og gå lidt med ham, eller han skal over i dobbeltsengen og sove (sover i tremmeseng på vores soveværelse). Det skal lige siges at han stortset aldrig har været vågen om natten, andet end til amninger - og her har han altid bare sovet videre efterfølgende.
Hans dag + dagsrytme bliver helt tydelig påvirket af hans natteroderi, han er småtræt og pyldret meget af dagen, og har svært ved at holde sig vågen meget mere end 2-2½ time af gangen. Vi har dog præsteret at holde den på 3 -4 lure om dagen. Disse lure vare alt mellem 20 min (!) og 1½ time.... Meget ustabilt, men han har aldrig været god til at sove om dagen.
Vi er trætte alle 3 - hvad tænker du det kan være, tigerspring, tænder (ingen røde gummer) eller noget helt tredje (ingen feber eller andre sygdomstegn). Nogle gode idéer til en lidt nemmere dag/nat. Vi er klar til at prøve hvad som helst:O)
Hilsen os 3