Vil ikke stå på flad fod

17. september 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vil ikke stå på flad fod

Kære Helen

Mange tak for dit svar på mit seneste spørgmål. Vi er ved at få vores datter ind i en god rytme, og har efterhånden fået lidt mere struktur på hverdagen. Mange tak for hjælpen.

Jeg har nu et andet spørgmål. Vi går til babygymnastik med vores datter en gang om ugen, hvor babyerne bl.a. skal stå med strakte ben, mens forældrene holder dem i hånden. Vores datter er ikke meget for at stå op, hun krænger sin højre fod indad og står mest på sit venstre ben. Hvis vi tager hende om livet og forsøger at få hende til at stå på den måde, så bukker hun sine ben og løfter dem så hun slipper for at stå.

Underviseren til gymnastikken har vist os hvordan vi kan massere hendes fødder. Når vi har gjort det, så står vores datter med strakte ben og begger ...

Annonce

... fødder fladt på underlaget. Så denne øvelse virker. Men, underviseren har sagt, at det er meget vigtigt at vi laver disse øvelser 5-10 gange om dagen. Hvis vi ikke gør det, og hvis vores datter ikke bliver bedre, ja så skal vi opsøge en børnefysioterapeut.

Vi er selvfølgelig bekymrede for om det kan have konsekvenser for vores datters udvikling at hun ikke kan lide at stå. Vi kunne godt tænke os at høre dine tanker. Er det helt unormalt at hun som 7 1/2 måned ikke vil/kan stå? Bør vi være bekymrede og evt. opsøge en børnefysioterapeut?

Vores datter er en meget glad og snakkesalig pige, men hun kravler/møver sig ikke frem endnu. Hun triller dog begge veje, og hun kan også dreje om sin egen akse.

Vi glæder os til at læse dit svar.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far