Brev:
Vil ikke stå på flad fod
17. september 2010
Alder:
7 mdr.
Vil ikke stå på flad fod
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mit seneste spørgmål. Vi er ved at få vores datter ind i en god rytme, og har efterhånden fået lidt mere struktur på hverdagen. Mange tak for hjælpen.
Jeg har nu et andet spørgmål. Vi går til babygymnastik med vores datter en gang om ugen, hvor babyerne bl.a. skal stå med strakte ben, mens forældrene holder dem i hånden. Vores datter er ikke meget for at stå op, hun krænger sin højre fod indad og står mest på sit venstre ben. Hvis vi tager hende om livet og forsøger at få hende til at stå på den måde, så bukker hun sine ben og løfter dem så hun slipper for at stå.
Underviseren til gymnastikken har vist os hvordan vi kan massere hendes fødder. Når vi har gjort det, så står vores datter med strakte ben og begger fødder fladt på underlaget. Så denne øvelse virker. Men, underviseren har sagt, at det er meget vigtigt at vi laver disse øvelser 5-10 gange om dagen. Hvis vi ikke gør det, og hvis vores datter ikke bliver bedre, ja så skal vi opsøge en børnefysioterapeut.
Vi er selvfølgelig bekymrede for om det kan have konsekvenser for vores datters udvikling at hun ikke kan lide at stå. Vi kunne godt tænke os at høre dine tanker. Er det helt unormalt at hun som 7 1/2 måned ikke vil/kan stå? Bør vi være bekymrede og evt. opsøge en børnefysioterapeut?
Vores datter er en meget glad og snakkesalig pige, men hun kravler/møver sig ikke frem endnu. Hun triller dog begge veje, og hun kan også dreje om sin egen akse.
Vi glæder os til at læse dit svar.
Med venlig hilsen
Stine