Brev:
Venstrehåndet
15. september 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Venstrehåndet
Hej Helen
Har lige et spørgsmål. Vores dreng på 2 år og 5 måneder er venstrehåndet og har været det al den tid jeg kan huske.
Der er kommet rigtig godt gang i hans sprog over sommeren og han gentager ihærdigt ord og bruger flerstavelses ord. Samt flere ord i sætningerne.
Idet at han er venstrehåndet, bruger han ikke højre hånd til finmotoriske ting.
Går det ud over hans sproglige udvikling, at han bruger venstre hånd. Flere steder står der, at man skal træne højre hånd, for at stimulere venstre hjernehalvdel.
Er der øvelser eller lignende jeg kan gøre i stedet? Tænker også at det helst ikke skal hæmme ham senere hen i skolen mht. indlæring at han bruger venstre hånd, hvis det har en betydning på længere sigt.
Hilsen Linda