Brev:
Tilknytning forstyrret?
5. september 2010
Alder:
7 mdr.
Tilknytning forstyrret?
Hej Helen
Så skriver jeg til dig igen, da jeg har et emne jeg har brug for at få vendt.
Vi har en dejlig dreng som nu snart er otte måneder. Han er en meget glad dreng, der er let at få til at smile, og grine. Han er aktiv, pludrer og er meget temprementsfuld.
Jeg ved godt at man ikke må sammenligne sit barn med andres, men det gør jeg altså alligevel i denne situation. Andre børn jeg kender på samme alder syntes jeg nogen gange at virker mere tilknyttede deres forældre, end jeg oplever det med vores søn. Samtidigt er han heller ikke den der gider sætte på skød osv. nej der skal ske noget.
Han bliver aldrig ked af det når han kommer over til andre eller når han bliver passet af andre, han er heller ikke den der græder når vi forlader et rum han stadig befinder sig i.
I og for sig er det dejligt, hviklet måske også bare er et tegn på at han er tryg og ved at vi kommer igen, men er bare bange for at vores hårde start har haft konsekvenser.
Vores søn skreg stort set de første fire måneder, han fik "diagnogsen" kiss kid syndrom og er stadig i behandling hos fys og kiroprakter. Det betød at den første tid ikke var den rolige tid som vi havde håbet på og amningen måtte vi også hurtigt stoppe med da han ikke kunne ligge godt ved brystet pga. nakken.
Så nu går jeg og tænker om den første tid har haft store konsekvenser eller om det er meget normalt?
Mange hilsner fra
Frida