Brev:
Være hjemme indtil 3 år
4. september 2010
Alder:
9 mdr.
Være hjemme indtil 3 år
Kære Helen,
Jeg har endnu et spørgsmål til dig. Som jeg skrev for lidt siden, er min mand og jeg flyttet til USA, hvor vi skal bo i 2 år. Vores dreng er 9 mdr.
Min mand har lange dage på arbejde, og jeg passer vores dreng hele dagen. Vi går til rytmik en gang om ugen, hvor der er andre børn på hans alder, vi begynder på babysvømning i næste uge, vi går i en slags mødregruppe med børn i alderen 7 mdr. til ca. 5 år, vi har netop hilst på en nabo som har to piger på 10 mdr. og 4 år, vi har fundet en reservebedste som kan tage sig af S. engang imellem, og vi mødes med andre nytilkomne i området med jævne mellemrum.
Jeg er uddannet sygeplejerske og nåede netop at arbejde 3 mdr., inden jeg gik på barsel og kom altså ikke tilbage på jobbet, inden vi rejste herover. Jeg overvejer at finde et arbejde herovre, men vil helst ikke arbejde for meget eller i skiftende tider, da jeg gerne vil ordne det praktiske herhjemme, så vi kan hygge os sammen, når min mand har fri.
Desuden taler vi om muligheden for at få et barn mere, mens vi er af sted, så det bliver måske alligevel ikke så meget, jeg får arbejdet. Da børnepasning er ret dyrt, har vi desværre ikke mulighed for at S. kan gå i vuggestue.
Når jeg nu selv gør så meget for at komme ud med S. så han møder andre børn og kan lege med dem, hvor meget gør det så at han ikke bliver passet ude, indtil at han er næsten 3 år? Jeg ved godt, at han altid vil have mig i nærheden, men tror du, at det vil blive et problem senere, hvis han er for vant til at jeg altid er der, i forhold til at starte i institution?
Selv ser jeg det som en fantastisk mulighed for at følge med i S.'s udvikling så længe på tæt hold i stedet for at det er pædagoger, der er mest sammen med min dreng. Hvis vi var blevet i Danmark, skulle han have startet i institution for 2 uger siden, pyh, det er jeg glad for at jeg slipper for!
Med venlig hilsen
Mette