Er dagsplanen alderssvarende?

1. september 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Er dagsplanen alderssvarende?

Hej Helen

Så må jeg lige have dit input igen :-)

Agnes vokser og vokser. Både fysisk og mentalt. Hun er virkelig en dejlig og glad lille pige! Hun udvikler sig helt vildt lige nu, og jeg synes nogle gange, at det er lidt svært at følge med. :-)

Jeg synes, at hun spiser og sover rimelig fornuftigt, men mange af vanerne blev jo indført for lang tid siden, så måske er de ikke helt alderssvarende? Og så synes jeg egentlig hun er sent oppe, men hendes bedste tid på døgnet er faktisk aften, og hun hygger sig jo og er ikke træt før kl 20:00.

Gider du kigge på vores datters dagsplan og se om søvn, mad, aktivitet osv ser fornuftigt ud?

06:30 - 07 Står op
Morgenmad (grød eller rugbrød med kødpålæg / mælk)
- 08:30 fri leg / læsning
09:00 Bliver afleveret i vuggestuen
Frugt
frokost
Cirka 12 - 14 middagslur
Frugt
15:00 Bliver hentet fra vuggestuen
Er på legepladsen hjemme eller leger ...

Annonce

... oppe alt efter vejr og hendes humør.
17:00 aftensmad (hvad vi nu får)
Ofte vil hun gerne lege vildt efter maden, så vi hopper i sengen, slår koldbøtter o.lign.
18:00 Bad (eller i hvert fald vasket ved håndvasken)

Efter bad får hun tit lov til at se DVD en ½ times tid. Lige nu er Rasmus Klump et hit og hun taler hele dagen om at efter bad må hun se Rasmus Klump, men jeg er lidt i tvivl om det er for meget at hun får lov næsten hver dag?

Alm. leg - ofte fange eller gemmeleg. Hun vil gerne lege fysisk. Ellers er det tit 'the-selskab' med bamserne.
19:00 natmad (rugbrød eller Banan/ pære/ bær - altefter appetit og hvor meget hun har spist til aftensmad.
Tandbørstning og valg af godnatlæsning. Plus en tur ud på altanen og sige godnat til byen, se på skyer og om månen er der osv.
20:00 Godnathistorie + sang og så putning
20:30 Agnes sover

Hvad tænker du om det?

Tak for hjælpen
Agnes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt