Brev:
Er dagsplanen alderssvarende?
1. september 2010
Alder:
2 år, 1 mdr.
Er dagsplanen alderssvarende?
Hej Helen
Så må jeg lige have dit input igen :-)
Agnes vokser og vokser. Både fysisk og mentalt. Hun er virkelig en dejlig og glad lille pige! Hun udvikler sig helt vildt lige nu, og jeg synes nogle gange, at det er lidt svært at følge med. :-)
Jeg synes, at hun spiser og sover rimelig fornuftigt, men mange af vanerne blev jo indført for lang tid siden, så måske er de ikke helt alderssvarende? Og så synes jeg egentlig hun er sent oppe, men hendes bedste tid på døgnet er faktisk aften, og hun hygger sig jo og er ikke træt før kl 20:00.
Gider du kigge på vores datters dagsplan og se om søvn, mad, aktivitet osv ser fornuftigt ud?
06:30 - 07 Står op
Morgenmad (grød eller rugbrød med kødpålæg / mælk)
- 08:30 fri leg / læsning
09:00 Bliver afleveret i vuggestuen
Frugt
frokost
Cirka 12 - 14 middagslur
Frugt
15:00 Bliver hentet fra vuggestuen
Er på legepladsen hjemme eller leger oppe alt efter vejr og hendes humør.
17:00 aftensmad (hvad vi nu får)
Ofte vil hun gerne lege vildt efter maden, så vi hopper i sengen, slår koldbøtter o.lign.
18:00 Bad (eller i hvert fald vasket ved håndvasken)
Efter bad får hun tit lov til at se DVD en ½ times tid. Lige nu er Rasmus Klump et hit og hun taler hele dagen om at efter bad må hun se Rasmus Klump, men jeg er lidt i tvivl om det er for meget at hun får lov næsten hver dag?
Alm. leg - ofte fange eller gemmeleg. Hun vil gerne lege fysisk. Ellers er det tit 'the-selskab' med bamserne.
19:00 natmad (rugbrød eller Banan/ pære/ bær - altefter appetit og hvor meget hun har spist til aftensmad.
Tandbørstning og valg af godnatlæsning. Plus en tur ud på altanen og sige godnat til byen, se på skyer og om månen er der osv.
20:00 Godnathistorie + sang og så putning
20:30 Agnes sover
Hvad tænker du om det?
Tak for hjælpen
Agnes mor