En svær tid, en svær alder

1. september 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

En svær tid, en svær alder

Hej Helen

Jeg en frustreret mor til en dejlig glad og smilende dreng på 8 måneder..... Normalt !!!! Men nu er han begyndt og være tit utilfreds han kan sidde, gjort siden han var 6 måneder, når vi ligger på maven bakker vi kun bagud.....

Mine største problemmer er at han ikke rigtig vil indtage "alm mad" hvert fald kun 5-8 ske fulde, prøver så at fylde op med grød, men vil han heller ikke længere indtage... nægter at spise kartofler og grøntsager ud over dem i glas (prøver til med det andet men næger)

kl 4-5 180ml flaske
kl 8-9 havregrød god portion
flaske til formiddag (dog lige taget fra ham)
kl 12-13 frokost fisk og ris (lige begyndt med ris)
kl 14-15 flaske 120 ml
kl 17-18 aftensmad grød samt lidt fra glas med kød og grånt.
kl 19 - 19:30 150ml vælling ...

Annonce

...
(først flaske til morgen igen, sker sjælendt han får en om natten)

Hvor meget er en portion alm mad syntes jo ikke at de der 5 - 8 ske fulde batter noget ????

kommer i seng mellem 19:15 og 19:45.
Om natten fra kl 2 - 4,5 stykker er vi begyndt og vågne et par gange, han skriger højlydt og en sut, hånd eller lign. går ikke, først når vi tager ham op sidder lidt med ham og ligger ham igen sover han videre... kl 4- 5 får han sin flaske og vi sover videre til kl 6:30- 7. sover igen formiddag 9-11 2 timer så kun tre kvarter til eftermiddag... skal lige siges han sover med det samme når han ligges i seng om aftenen samt i barnevogn...... har haft problemer med øre men ligger højt med hovedet og bliver tjekkes jævnligt hos ørelæge!!!!!

Hilsen
en frustreret første gangs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder