Brev:
En svær tid, en svær alder
1. september 2010
Alder:
8 mdr.
En svær tid, en svær alder
Hej Helen
Jeg en frustreret mor til en dejlig glad og smilende dreng på 8 måneder..... Normalt !!!! Men nu er han begyndt og være tit utilfreds han kan sidde, gjort siden han var 6 måneder, når vi ligger på maven bakker vi kun bagud.....
Mine største problemmer er at han ikke rigtig vil indtage "alm mad" hvert fald kun 5-8 ske fulde, prøver så at fylde op med grød, men vil han heller ikke længere indtage... nægter at spise kartofler og grøntsager ud over dem i glas (prøver til med det andet men næger)
kl 4-5 180ml flaske
kl 8-9 havregrød god portion
flaske til formiddag (dog lige taget fra ham)
kl 12-13 frokost fisk og ris (lige begyndt med ris)
kl 14-15 flaske 120 ml
kl 17-18 aftensmad grød samt lidt fra glas med kød og grånt.
kl 19 - 19:30 150ml vælling ...
...
(først flaske til morgen igen, sker sjælendt han får en om natten)
Hvor meget er en portion alm mad syntes jo ikke at de der 5 - 8 ske fulde batter noget ????
kommer i seng mellem 19:15 og 19:45.
Om natten fra kl 2 - 4,5 stykker er vi begyndt og vågne et par gange, han skriger højlydt og en sut, hånd eller lign. går ikke, først når vi tager ham op sidder lidt med ham og ligger ham igen sover han videre... kl 4- 5 får han sin flaske og vi sover videre til kl 6:30- 7. sover igen formiddag 9-11 2 timer så kun tre kvarter til eftermiddag... skal lige siges han sover med det samme når han ligges i seng om aftenen samt i barnevogn...... har haft problemer med øre men ligger højt med hovedet og bliver tjekkes jævnligt hos ørelæge!!!!!
Hilsen
en frustreret første gangs mor