Overgivelse til separationsangsten

26. august 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Overgivelse til separationsangsten

Hej Helen,

Tak for de mange gode svar. Nu er min søn snart 8 mdr. og jeg har også pludselig fået en pylret dreng uden overskud til særlig meget. Men efter at have læst nogle af dine svar er det helt tydeligt separationsangst vi har med at gøre her og det er betrykkende at vide at det er naturligt, da det jo er en temmelig frustrerende ting!

Men jeg har et lille følge-spørgsmål, som muligvis er lidt objektivt. Da min søn aldrig rigtig har grædt (indtil nu, hvor han så til gengæld tager revanche) synes jeg det er meget svært at vurdere hvornår jeg skal springe til/overgive mig /lade ham få sin vilje. ...

Annonce

... Jeg kan jo se at han ikke græder fordi han er decideret ked af det. F.eks. stopper han midlertidigt, hvis der lige kom en spændende lyd fra fjernsynet :o)

Gør jeg det værre eller bedre ved at lade ham sure lidt? Jeg har det jo bedst med bare at springe til eller hive ham ud at fars arme så gråden stopper. Det samme med dagplejen. Skal jeg hente ham når han er ked af det eller gør jeg os alle en bjørnetjeneste her?

Og til sidst. Kan man gisne om hvor længe denne separationsangst-fase vil vare? Uger? Måneder? Jeg vil så gerne have min glade søn med mod på livet tilbage.

Mange venlige hilsner,
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig