Bange for ... ehm plastre!

10. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Bange for ... ehm plastre!

Hej Helen

Daniel har været lidt uheldig her i sommer og fik en ordentligt hudafskrabning på sit knæ efter et fald på sin cykel, som han lige har lært at mestre.

Vi har aldrig praktiseret brugen af plastre - men den her hudafskrabning var nasty, så lidt kulørt camouflage måtte der til ;o)

Desværre gik det efterfølgende betændelse i såret og plastret satte sig simpelthen fast i såret, så vi måtte på skadestuen for at få det af og renset. Vi fik noget medikament med hjem og gagebind, så det kunne blive beskyttet lidt til det helede igen.

Det er det så nu. Men "problemet" er nu, at han er panisk angst for plastre - hvilket i og for sig er forståeligt nok.

Vi bruger det som sagt ikke rigtig, men en gang imellem er det nødvendigt. Fx faldt ...

Annonce

... han i går over i parken og fik en semi dyb flænge i sin hånd pga. et skide glasskår. Det gjorde selvfølgelig mega ondt og såret skulle renses for skidt og så ville vi komme plaster på, så det kunne få noget ro og så han ikke skulle blive konfronteret med såret. (Det så lidt voldsomt ud, skal jeg sige dig)

Han gik fuldstændig i selvsving og ville hverken have det renset eller have plaster på. Det måtte vi jo respektere, det med plastret i hvert fald – for renses det skulle det altså.

Hvordan får jeg vendt plastre-situationer til noget tåleligt for ham?
- har du en god ide?

Han skal snart i børnehave og jeg synes, det er synd for ham, hvis han går sådan i panik når/hvis der er brug for at finde plasterkassen frem.

Med venlig hilsen
Charlottemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger