Brev:
Bange for ... ehm plastre!
10. august 2010
Alder:
2 år, 11 mdr.
Bange for ... ehm plastre!
Hej Helen
Daniel har været lidt uheldig her i sommer og fik en ordentligt hudafskrabning på sit knæ efter et fald på sin cykel, som han lige har lært at mestre.
Vi har aldrig praktiseret brugen af plastre - men den her hudafskrabning var nasty, så lidt kulørt camouflage måtte der til ;o)
Desværre gik det efterfølgende betændelse i såret og plastret satte sig simpelthen fast i såret, så vi måtte på skadestuen for at få det af og renset. Vi fik noget medikament med hjem og gagebind, så det kunne blive beskyttet lidt til det helede igen.
Det er det så nu. Men "problemet" er nu, at han er panisk angst for plastre - hvilket i og for sig er forståeligt nok.
Vi bruger det som sagt ikke rigtig, men en gang imellem er det nødvendigt. Fx faldt han i går over i parken og fik en semi dyb flænge i sin hånd pga. et skide glasskår. Det gjorde selvfølgelig mega ondt og såret skulle renses for skidt og så ville vi komme plaster på, så det kunne få noget ro og så han ikke skulle blive konfronteret med såret. (Det så lidt voldsomt ud, skal jeg sige dig)
Han gik fuldstændig i selvsving og ville hverken have det renset eller have plaster på. Det måtte vi jo respektere, det med plastret i hvert fald – for renses det skulle det altså.
Hvordan får jeg vendt plastre-situationer til noget tåleligt for ham?
- har du en god ide?
Han skal snart i børnehave og jeg synes, det er synd for ham, hvis han går sådan i panik når/hvis der er brug for at finde plasterkassen frem.
Med venlig hilsen
Charlottemor