Min morhungrende datter

16. juli 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Min morhungrende datter

Hej Helen,

Jeg har en datter på snart 2 år, 3. august, og en dreng på 7 måneder.

I et års tid har far varetaget Sines putning, og det er gået fint, men for et par uger iden begyndte hun at gå helt amok, og jeg er den eneste der kan få hende til at falde til ro.
Dette er super besværligt, da vores to dejlige børn skal puttes på samme tid, og den lille skal puttes af mor også. Men også fordi hun ikke lægger sig til at sove, når jeg sidder ved hende, og skriger når jeg går ud.

Sine er også begyndt at kræve min opmærksomhed, både på gode og mindre gode måder, hele tiden.

Jeg kunne jo ...

Annonce

... godt forstå det, da jeg jo har været meget på den lille mand siden fødslen, så idag har vi været sammen kun os to hele dagen, men ligeså snart jeg skulle give lillemanden aftensmad, begyndte hysteriet igen, og det endte med hun ikke ville spise noget (2. dag i træk).

Det skal lige siges at hun er meget temperamentsfuld, og virkelig er begyndt på de terrible twoes.

Jeg vil gerne have hjælp til at gennemskue om hun virkelig savner mig såå meget eller om det meste er skuespil, og hvordan vi skal få has på det, samtidig med jeg jo stadig bruger meget tid med lillemanden?

På forhånd tak
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre