Brev:
Bange for bad - 20 mdr.
14. juli 2010
Alder:
20 mdr.
Bange for bad - 20 mdr.
Hej Helen
William på snart 20 måneder er desværre blevet bange for at komme i bad.
Indtil for nylig var han glad for at stå og lege med vand i vores bidé, og han ville også gerne i bad. Han har aldrig brudt sig om at få vasket hår, men det er gået alligevel, selv om han, hvis det er blevet for meget, har rejst sig for "at flygte ud af badekarret". Badningen er han blevet gradvist mindre og mindre glad for - med weekenden som nulpunkt. Her vaskede vi ham udendørs med en kande lunkent vand, og han fik desværre for meget vand over hovedet, så han blev ked af det. Og siden har problemet været der.
Jeg har bestilt en "shampooskærm" over nettet, der skulle tage vandet fra ansigtet. Jeg kan se på debatsider på nettet, at nogle mødre med samme problem, holder pause med at bade en periode - det vil jeg være lidt ked af, fordi jeg synes, han trænger til bad efter leg med mad, jord m.v.
Hvordan gør vi ham igen tryg og glad igen for vand og bad?
Mange hilsner - og god sommer.
Louise