Går på indersiden af fødderne

13. juli 2010

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Går på indersiden af fødderne

Hej Helen,

Vi har brug for et par gode råd til vores søns fodtøj.

Både vi og vuggestuen bemærkede for en måneds tid siden at han gik meget på indersiden af hans fødder samt at han griber meget fat i gulvet med storetåen og nr. 2 tå. Det gælder begge fødder.

Vi gik derfor til læge med ham, der blot vurderede at det skulle tages op igen til hans 2 års undersøgelse. Lægen mente ikke at det var noget der skulle rettes op på nu.

Det må vi så stole på om end vi synes han går meget på hele indersiden af fødderne. Især den venstre. Så meget at vi synes at det er mere siden end selve foden han bruger!

Nå, men lægen anbefalede at han også indendørs gik i sko der støttede. De sandaler han har nu er med hælkappe og relativ høj hæl og han mente de fint kunne bruges.

Nu er det så vi tænker – kan det være rigtigt at han skal gå i sandaler/sko indenfor altid. Må vi slet ikke give han et par bløde ...

Annonce

... skindfutter på eller lade ham gå i bare tæer herhjemme?

Han drejer ikke fødderne indad, måske drejer hans højre fod en anelse udad men ellers er han lidt kalveknæet at se på nu han går på den måde med fødderne.

Det skal nævnes at han har været meget sen til at gå begyndte faktisk først rigtigt at gå helt selv for lidt over 2 mdr. siden. Han havde et grimt fald for en 3 mdr. siden som gjorde ham usikker tror vi for der var han ellers så småt begyndt at gå selv.

Han kan fint stå på tæer og han suser lystigt af sted med hastige skridt så det er ikke fordi han virker hæmmet af det. Det ser blot underligt ud at de ”pronerer” sådan indad.

Har du nogen gode råd til fodtøj? Vi ved godt at det måske er svært at vurdere nu du ikke har set ham. Men man hører jo også så meget om at det er sundt for små børn at gå på bare tæer.

På forhånd tak for dit svar!

Venlig hilsen

Forældre til en lille kapgænger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder