Brev:
Går på indersiden af fødderne
13. juli 2010
Alder:
19 mdr.
Går på indersiden af fødderne
Hej Helen,
Vi har brug for et par gode råd til vores søns fodtøj.
Både vi og vuggestuen bemærkede for en måneds tid siden at han gik meget på indersiden af hans fødder samt at han griber meget fat i gulvet med storetåen og nr. 2 tå. Det gælder begge fødder.
Vi gik derfor til læge med ham, der blot vurderede at det skulle tages op igen til hans 2 års undersøgelse. Lægen mente ikke at det var noget der skulle rettes op på nu.
Det må vi så stole på om end vi synes han går meget på hele indersiden af fødderne. Især den venstre. Så meget at vi synes at det er mere siden end selve foden han bruger!
Nå, men lægen anbefalede at han også indendørs gik i sko der støttede. De sandaler han har nu er med hælkappe og relativ høj hæl og han mente de fint kunne bruges.
Nu er det så vi tænker – kan det være rigtigt at han skal gå i sandaler/sko indenfor altid. Må vi slet ikke give han et par bløde skindfutter på eller lade ham gå i bare tæer herhjemme?
Han drejer ikke fødderne indad, måske drejer hans højre fod en anelse udad men ellers er han lidt kalveknæet at se på nu han går på den måde med fødderne.
Det skal nævnes at han har været meget sen til at gå begyndte faktisk først rigtigt at gå helt selv for lidt over 2 mdr. siden. Han havde et grimt fald for en 3 mdr. siden som gjorde ham usikker tror vi for der var han ellers så småt begyndt at gå selv.
Han kan fint stå på tæer og han suser lystigt af sted med hastige skridt så det er ikke fordi han virker hæmmet af det. Det ser blot underligt ud at de ”pronerer” sådan indad.
Har du nogen gode råd til fodtøj? Vi ved godt at det måske er svært at vurdere nu du ikke har set ham. Men man hører jo også så meget om at det er sundt for små børn at gå på bare tæer.
På forhånd tak for dit svar!
Venlig hilsen
Forældre til en lille kapgænger