Skilsmissebarn - 21 mdr.

13. juli 2010

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Skilsmissebarn - 21 mdr.

Hej Helen,

Troede egentlig at jeg ikke længere havde brug for en sundhedsplejerske, men man fortsætter nok gennem hele livet med at stoppe op ind i mellem og stille spørgsmål til det man gør for sit barn nu også er det rigtige.

Jeg har et barn på 21 måneder. Faderen og jeg har aldrig boet sammen, men har dog et godt samarbejde omkring vores lille dreng. Desværre er det ikke så ofte at min dreng og hans far har mulighed for at se hinanden, da faderen rejser en del. Men der er ingen tvivl om at min dreng elsker sin far meget højt og altid er glad for at se ham.

De ser hinanden så ofte som det er muligt, men i perioder er det desværre kun én gang om måneden. Men der hvor mit bekymring ligger, er omkring min søns reaktion. Jeg forstår ham ganske enkelt ikke i denne situation og det gør mig dybt ulykkelig for jeg ved ikke hvordan jeg bedst muligt støtter ham i gennem det at han er skilsmisse barn.

Men det jeg er oplever er at når hans far kommer for at hente ham, så starter han med at være genert – hvilket i min verden er helt normalt. Når der så er gået lidt tid, så vil han gerne over til hans far. Men så snart han kommer over til sin far, så bliver han kold, ignorer mig og er fuldstændig ligeglad. Vil ikke svare mig, kigge på mig, vinke farvel ...

Annonce

... til mig. Det virker som en meget kold opførsel og jeg synes den virker meget voksen fra en dreng på 21 måneder.

Når han så skal afleveres igen, så er han dybt ulykkelig. Han græder og græder. Hænger sin far om halsen som en lille abeunge. Han er ganske enkelt utrøstelig. Han græder som pisket. Han skubber mig væk og så snart jeg så går lidt væk så græder han endnu mere og løber efter mig og sådan fortsætter det et stykke tid. Jeg må heller ikke holde om ham, hvilket jeg helst ville så jeg kunne forsøge at trøste ham.

Så hvad er det der sker? Vil han hellere være hos sin far. Er det et savn jeg skal støtte ham i at takle. Jeg føler mig som verdens dårligste mor, når han reagere på den måde. Jeg vil gerne forstå ham og hjælpe ham.

Jeg er vildt glad for at han er så glad for sin far.

Men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal henvende mig for at få de rette værktøjer.

Jeg ved godt at så lille et barn helst skal være hos sin mor - men det er bare også vigtigt for mig at han får en god kontakt til sin far. Jeg forstår heller ikke hvordan man kan anbefale et lille barn ikke at besøge sin far, når han gerne må blive kastet ud til en vildt fremmed i gæstedagpleje - Håber du forstår mig!

Håber du kan hjælpe mig videre.

Med venlig hilsen

Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder